Az elmúlt egy év nagyban előmozdította a digitális átállást, hiszen olyan kihívásokkal szembesített, amikkel addig sosem kellett szembenézzünk. Tavaly elérhetővé vált a magyar lakosság számára az azonnali fizetési rendszer, amit az MNB 2020. március 2-tól vezetett be Magyarországon. Az új technológia segítségével kényelmesen és gyorsan utalhatunk – csupán néhány tranzakciós azonosító segítségével – a bankszámlák között.

„A vírus megjelenése egyértelműen felerősítette a digitalizációs törekvéseket. Mi is tovább gondoltuk a lehetőségeket annak érdekében, hogy újabb megoldásokkal szolgáljunk a partnereinknek. Az azonnali fizetési rendszer bevezetése és az arra épülő különböző megoldások is támogatják a vállalkozásokat abban, hogy naprakész szolgáltatásokat nyújtsanak vásárlóiknak. Nálunk az Instant transzfer és a készpénzmentes fizetési lehetőséget biztosító SimpleBusiness applikáció is ebbe a fejlesztési hullámba illeszthető. Számunkra fontos, hogy kereskedő partnereink minél jobban ki tudják szolgálni a vásárlói igényeket, ez inspirált minket az újabb fejlesztésre is: a fizetési előválasztó oldalnak köszönhetően kereskedő oldali fejlesztés nélkül, közel 10 ezer SimplePay webshopban vezettük be az azonnali fizetés lehetőségét, amellyel a QR-kód, deeplink vagy netbank alapú fizetési opciók is elérhetők.” - mondta  Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető igazgató-helyettese. 

Mi az Instant transzfer?

A SimplePay új funkciója az azonnali átutalásra épül, a szolgáltatás három kényelmes, új fizetési módot kínál: elérhetővé válik a QR-kód, a deeplink és a netbank alapú fizetés is. A vásárlóknak ezentúl lehetőségük lesz az úgynevezett előválasztó oldalon kiválasztani, hogy a hagyományos bankkártyás fizetéssel szeretnének élni, vagy az azonnali utalást választják.

Az új fizetési lehetőség jelentős előnyt jelenthet a kereskedőknek, ugyanis a bankkártya-elfogadáshoz képest az instant transzfer típusú tranzakciók esetén kedvezőbb a tranzakciók összegére felszámított jutalék mértéke. Emellett az adminisztráció is gördülékenyebb: a jelenleg elterjedt átutalási megoldásokkal ellentétben nincs szükség a beérkező utalások manuális feldolgozására, hiszen ezt a feladatot a SimplePay rendszere végzi el a kereskedő helyett. Ráadásul a szolgáltatás teljes mértékben illeszkedik a jelenlegi elfogadási folyamatokba, így a SimplePay partnerek rájuk háruló fejlesztési feladat nélkül igénybe vehetik az Instant transzfer adta előnyöket.

Az új szolgáltatástól az OTP Mobil azt reméli, sikerül a kereskedők mellett a vásárlókat is támogatnia, hiszen a különböző fizetési megoldások között könnyebben találhatják meg a számukra megfelelőt. Ráadásul ebben a formában akkor is fizethetnek, ha éppen nincs náluk a bankkártyájuk vagy ha olyan helyzetben vásárolnak, ahol nem tudják vagy akarják azt elővenni az adatok begépeléséhez.