A márkacégek weboldalainak 57 százaléka, a leglátogatottabb portálok 27 százaléka, és az állami weboldalak döntő többsége elbukott azon a teszten, amely azt vizsgálta, hogy megfelelnek-e a Google mobilbarát minősítésének - derül ki az ite.hu híréből. A keresőoptimalizálási (seo) magazin 200 top weboldalt vizsgált meg annak apropóján, hogy április 21-én érkezik a Google új rangsorolása, amely háttérbe szorítja a mobil keresések során azokat a weboldalakat, amelyek nem mennek át a Google tesztjén.

A tesztet nem abszolválók között volt többek közt a stop.hu, a femina.hu, a hirado.hu, az audi.hu, a cba.hu, vagy a tesco.hu. A kutatás érintőlegesen vizsgálta a legismertebb állami intézmények, valamint a hazai pártok weboldalait is: a számok itt voltak a leginkább lesújtóak. A tíz talán legjelentősebb állami intézmény weboldala közül egyedül a parlamenté ment át a teszten, a Magyar Nemzeti Bank, az Alkotmánybíróság, de még a kormany.hu sem felelt meg a mobilbarát feltételeknek a tesztelő eszközön.

Kép: Napi.hu

A pártok weboldalai közül az MSZP, az LMP és a PM bizonyult mobilbarátnak, míg a többi párt honlapja nem teljesítette a tesztet.

Az eredményeknek - hívja fel a figyelmet a portál - nem csak elvi jelentőségük van. Április 21-től kezdve, azok a weboldalak, amelyek nem mentek át a teszten lényegesen rosszabb helyen lesznek csak megtalálhatóak a Google találati listáján, amennyiben a keresést mobil eszközökről indítják. Márpedig idehaza a mobil keresések aránya évente megduplázódik, ma már a keresések 10-25 százaléka mobileszközökről történik.

Kattintson a képre a nagyításhoz!