A Budapest Airport tavaly 8,11 millió utast indított és fogadott, illetve mintegy 110 ezer fel- és leszállást regisztráltak. A forgalom 76 százalékát tették ki a hagyományos légitársaságok, míg az olcsó vagy fapados szegmens az utasok 24 százalékát szállította.
A 2009-es évet a légiközlekedés válság jellemezte: az Európai Unióban 5,9 százalékkal csökkent a forgalom, a régióban Varsót 12 százalékos, Prágát 7,8 százalékos, míg Bécset 8,3 százalékos visszaesés jellemezte a 2009-es esztendőben. Budapesten 4,1 százalékos volt a visszaesés.
Ami a 2010-es előrejelzéseket illeti, a Budapest Airport jelenleg 8,22 millió várható utassal számol, amelyből a statisztikai becslés szerint 5,78 millió lesz a hagyományos, 2,03 millió a fapados és 400 ezer fő pedig a charter légitársaságok forgalma. Ez egyúttal 70-25-5 százalékos forgalom megoszlást jelent az idei évben.
Ami az új járatokat illeti: a Malév napi kettőre emeli belgrádi járatainak számát, A WizzAir heti három járatot indít az olaszországi Forli repülőterére, heti kettőt Pisába és a finnországi Turkuba. A Germanwings pedig beindítja a hannoveri járatot, heti három géppel.
A nyári menetrendben Visszatér Budapestre az ukrán Aerosvit, amely Budapest és Kijev között biztosít légi összeköttetést és a Carpatair önálló járatként repül Velencébe.
Egy sor légitársaság sűríti járatait a nyári menetrendi időszakban, így a Malév hárommal több gépet indít Ammanba, Jordánia fővárosába, többször repül a Malév és a Tarom is Bukarestbe, a Wizzair heti hárommal sűríti a düsseldorfi járatot.
Több gép közlekedik Budapest és Milánó között mind a Lufthansa, mind pedig a Malév színeiben, néggyel többször repül hetente Bécsbe az Austrian és végül heti hárommal több lesz a kolozsvári Malév-járatok száma is.