Pafféri Zoltán korábban közel 10 évet dolgozott a vasúti szektorban, a MÁV vezérigazgatóságán, a MÁV és a GYSEV igazgatósági tagjaként, majd vezette a Budapest-Belgrád vasútvonal hazai szakasza megépítésére létrehozott projektcéget.

Helyettes államtitkárként az állami vállalatokért, köztük a nemzeti vasúttársaságért is felelt. 2020 ősze óta volt a Volánbusz első embere, feladatait a buszos cég élén átmenetileg megbízott elnök-vezérigazgató veszi át - írta a TIM közleményben.

Pafféri Zoltán állami és cégvezetőként is jelentős szerepet vállalt az összesen 57 ezer munkavállalót foglalkoztató országos közlekedési szolgáltatók integrációjában. Vezényletével érezhetően felgyorsult a Volánbusz flottájának megújítása. A megkezdett beszerzések eredményeként 2022 végéig a járműpark majdnem felét fiatalabb, korszerűbb buszok váltják fel. A teljes állomány korábban rohamos elöregedése megfordult, az előzőleg 13 év fölé nőtt átlagéletkor még idén 8 évre csökkenhet - írta a TIM.

Pafféri Homolya Róbertet váltotta a MÁV-Volán-csoport élén, Homolya 2018 óta vezette a vállalatot.

A kormány az újonnan életre hívott Nemzeti Közlekedési Központjának feladata a MÁV-Volán-csoport, a GYSEV és más szolgáltatók közszolgáltatásainak az állam nevében történő megrendelése, a közösségi közlekedési menetrendek összehangolása, a tarifarendszerek egységesítése és az utasok még színvonalasabb kiszolgálása.