Dudás László: az egész éves forgalmunk 20 százalékát négy egynapos esemény adta
Dudás László: az egész éves forgalmunk 20 százalékát négy egynapos esemény adta

Dudás László: az egész éves forgalmunk 20 százalékát négy egynapos esemény adta

Akkor ma kereskedni fogunk. Nyugalom, nem fogunk senkire semmit rátukmálni. Azt azonban nem hagyhatjuk figyelmen kívül, ha egy régről ismerősnek tűnő kereskedő azt állítja magáról, hogy minden eddiginél modernebb kereskedelmi módszert dolgozott ki, és hogy februártól ezzel képes lesz megnyerni magának a piacot. Ez a témája a Napi.hu mai podcastjának.
Szabó M. István, 2022. január 28. Fotó: Napi.hu

Eladni akarnak, de eladókat is keresnek. Nem csupán ennyiből áll össze az integrált kereskedelem, amivel a Zepter Magyarország "betámadja a piacot", ezért érdemesnek tűnt a stúdióba hívni Dudás Lászlót, a cég ügyvezetőjét, hogy elmagyarázza, mit jelent, mivel jár, és miért gondolják azt, hogy az ma a siker kulcsa, hogy lényegében minden ma ismert értékesítési formát összegyúrnak. 

A Zepterről először mindenkinek az jut az eszébe, hogy "ú, azok a drága fémedények", de ez valójában már egy 30 éve tartó történet. Ma már összeköthető a nevük a bioptron lámpákkal, és azzal is, hogy a Forma-1-ben is látható a cég neve és logója, pláne, hogy "a  jó levegő szakértője" - valójában nem létező - címét is sok tízezer magyar háztartásban megszerezhették. Sok minden változott a családlátogatós, baráti összejöveteles, mlm-es kereskedői módszertantól indult cég kereskedelmi módszereit illetően is, hiszen van náluk telemarketing, bemutatóteremként magyarázható showroomokat üzemeltetnek, aktívan működik a telefonos és online értékesítés is - és minden dimenzióban lehetőség van sokféle, prémiumként meghatározott termékre szerződni. Vagyis: kereskedőként a piacon mindenféle fegyverrel lőnek, a kérdés az, hogy a vásárlói oldalon mindez hogyan csapódik le.

A cég élén a kereskedők direktértékesítési szövetségnek elnökségi tagja áll, vagyis számunkra minden adottnak tűnt ahhoz, hogy a mai Zeptert megpróbáljuk jobban megérteni, jobban megértetni. (Tegyenek egy próbát Önök is!)

Dudás Lászlót mindezek miatt először is arra kértem, hogy definiálja az integrált kereskedelem kifejezést, amivel a cég most induló kampányában le akarja venni a lábáról a piacot. Majd azt a kérdést tettem fel, hogy árulja már el: Kire- kikre "lőnek", s hogy mi szerintük az első, ami a Zepterről az embereknek ma az eszükbe kellene jusson. Az ügyvezető többek között azt mondta, hogy a vevői célcsoportjuk ma azok közül formálódik, akik igényesek az egészségükre.
"Azoknak a családoknak kínálunk megoldást akik igényesek az egészségükre" - magyarázta az ügyvezető. 

A prémium termékek eladása, eladhatósága a bizalomtól függ, ebben nincs vitázni való. Ezért is kérdeztem rá arra, hogy a Zepternek honnan van-lesz meg a kellő fogyasztói bizalom akkor, ha a kampányuk egyik sarkalatos pontja, hogy azzal csábítanak magukhoz leendő kereskedőket, hogy a munkájukhoz a Zepternél nem szükséges semmilyen szakirányú végzettség. 

A választ - aminek csak az egyik része az, hogy az oktatás bármilyen kiindulópontról képes a kereskedők képzésére, s hogy "a tanonc évek alatt is jól lehet keresni" - érdemes megnézni a videóban. 

Az, hogy valamit a Zepter eredményesen csinál, jelzi, hogy - mint azt Dudás László elmondta, 2020 márciusában, amikor egy hónap alatt  felére esett a forgalmuk, sikerült egyetlen hónap alatt átállniuk más kereskedelmi módszerre úgy, hogy két hónappal később ennek a beszakadásnak már nem volt nyoma. Aztán pedig úgy alakították át a koronavírus-járvány hatására-utóhatásaira reagálva az értékesítési megoldásokat, hogy végül a tavalyi évben a cég egész éves forgalmának ötödét mindössze négy egynapos eseménnyel sikerült megszerezni...

Hogy ennek mennyi köze van a telesales-hez, a törzsvásárlókhoz, és hogy mennyire addiktív, okozhat-e függést a Zepter, illetve, hogy mit tud a videópodcast intrójában is felbukkant 83 ezer forintba kerülő teafőző, szintén kiderül a videóból. 

További videók

Ajánlom figyelmedbe az alábbi cikket!

Dudás László: az egész éves forgalmunk 20 százalékát négy egynapos esemény adta

Akkor ma kereskedni fogunk. Nyugalom, nem fogunk senkire semmit rátukmálni. Azt azonban nem hagyhatjuk figyelmen kívül, ha egy régről ismerősnek tűnő kereskedő azt állítja magáról, hogy...

A NAPI Online nem vállal felelőséget a cikküldő "Megjegyzés" mezőjébe írt tartalomért és kijelenti, hogy a cikküldő kizárólag látogatóink kezdeményezésére küld leveleket. Tájékoztatásul közöljük, hogy a cikküldő minden elküldött levélben megjeleníti a küldést kezdeményező látogató IP címét.

Copyright 2001-2024 www.napi.hu Online Kft. Minden jog fenntartva.