A három országos sugárzású földi televízió-csatorna fokozatosan veszít népszerűségéből. Míg az ezredfordulón e televíziók - az M1, a TV2 és az RTL Klub - 80 százalék fölötti közönségarányt ért el főműsoridőben, addig ez ma már csak 70 százalék körül alakul - ismertette az AGB Nielsen adatait Németh Marika, az RTL Klub kutatási igazgatója. Mint mondta, ez nem magyar jelenség, Európa-szerte hasonló helyzetben vannak a nagy televíziók. Hozzájárul a nagyok zsugorodásához, hogy egyre több magyar nyelvű csatornával kell versenyezniük. 1997-ben, amikor a két kereskedelmi tévé elindult, 17 ilyen adó volt a piacon, míg ma 54 harcol a nézőkért és további 23 három jelezte indulási szándékát. A zsugorodás nem érintette súlyosan az RTL Klubot, amely 2007-ben valamelyest növelni tudta közönségarányát. Ez részben egyes új műsorainak volt köszönhető, amelyek közül kiemelkedik a Pókerarc kvíz show, valamint a hatvanas évek Ki mit tud?-jának világát visszaidéző Csillag születik vetélkedő.