Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Magyar Posta üzleti partnerei nem igazán érdeklődtek már a tömeges nemzetközi levélfeladás iránt, ezért október 28-tól az állami vállalat a FLEXI üzleti leveleket kivezeti a portfóliójából. "A terméket jelenleg akkor vehetik igénybe, ha legalább 25 darab azonos kategóriájú (elsőbbségi vagy normál) nemzetközi levelet adnak fel egyszerre. A Flexi üzleti levél megszüntetése a levél termékportfólió egyszerűsítésének része, melynek során a rendkívül alacsony kihasználtságú termékek kivezetésre kerülnek" - közölte a Napi.hu kérdésére a Magyar Posta.

Az állami cég 2018-ban 572 millió belföldi levelet kézbesített, amely nagyjából 5 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A társaság árbevétele összességében gyarapodott: a 2017-es 189 milliárd forintról 200,8 milliárd forintra. A vállalati, üzleti ügyfeleket érintő, tömeges feladású közönséges levelek díja a tavalyi évhez hasonlóan átlagosan 9,4 százalékos mértékben növekedett idén, ezen kívül jellemzően az ajánlott és tértivevény többletszolgáltatás árai emelkedtek.

Jelenleg a költségvetésből kell évről évre finanszírozni az állami vállalat méltánytalan többletterheit. Az egyetemes postai szolgáltatás esetében az utóbbira vonatkozó szabályokat egy uniós irányelv alapján a 2013. január 1-én hatályba lépett új postatörvény vezette be. Az eredeti kormányzati terv szerint a terheket az új piaci szereplők befizetéseiből fedezték volna, jelenleg azonban közpénzből kell évente 3-5 milliárd forinttal kisegíteni az állami vállalatot. Világszerte csökken a hagyományos postai szolgáltatások iránt az igény és az egyetemes szolgáltatónak (Magyar Posta) nincs lehetősége arra, hogy a kereslethez rugalmasan igazítsa a hálózatát, a nyitva tartását, az árait, vagyis a szolgáltatásnyújtás paramétereit.