Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Június 6-tól lépett életbe a mellékvonalakat érintő új, ideiglenes menetrend a MÁV-nál. A vasúttársaság 34 mellékvonalon állította le a vonatok többségét, 18 mellékvonalon csak napi egy vonat maradt meg menetirányonként. Nagyatádról pedig csak egy járat indul, este fél 11-kor. A legtöbb helyen pótlóbuszok indulnak a vonatok helyett, de ez sokkal hosszabb menetidőt is jelenthet az utasoknak - számolt be a változásokról az RTL Híradó, amelynek több utas is azt nyilatkozta, hogy előzetesen nem hallott a módosításról.

Például a Villány és Mohács közti távolságot 25 perc alatt tette meg a vonat, most a pótlóbusznak több mint kétszer annyi idő, 62 perc kell.

Ez a rugalmas, járványügyi menetrend

A járatritkítást a koronavírus-járvány miatt visszaesett utasforgalommal indokolták. A kormány szerint egy "ideiglenes, rugalmas, járványügyi menetrendet" léptettek életbe, amelynek során figyelembe veszik az utasok változó igényeit.

A több vonalon is megnövekedett menetidővel kapcsolatban az innovációs minisztérium arról tájékoztatta az RTL-t, hogy "szükség esetén felülvizsgálják" a menetrendeket.

Momentum: inkább költeni kellene a mellékvonalakra

A Momentum szerint a járatritkítás helyett inkább költeni kellene a mellékvonalakra, hogy iskolába vagy munkába járáshoz is használhatók legyenek. Hajnal Miklós, az ellenzéki párt elnökségi tagja szerint nem Budapest-Belgrád közti vasútfelújításra volna szükség, sem százmilliárdos kínai hitelekre, hanem sokkal inkább a vidéki-kistérségi közlekedés fejlesztésére.

Közlekedő Tömeg: nem megfelelő alternatíva ez a pótlás

A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint az utolsó pillanatban készült el ez a menetrend, a járatritkításról sem a mellékvonalak mellett élőket, sem az érintett önkormányzatokat nem kérdezték meg.

A MÁV-tól azt írták, hogy figyelik majd a buszos és vasúti járatok utasforgalmat, később ehhez igazítják majd a menterendeket.