A biztosítói szegmensben eddig nem épült ki hazánkban kizárólag prémium ügyfelekre szabott biztosítói szolgáltatás - indokolta Havas Gábor, az Aegon Pérmium Üzletágának vezetője, miért is gondolt a biztosító arra, hogy új értékesítési csatornát nyitnak a prémium ügyfelek irányába. Az üzletág exkluzív termékeket kínál a prémium ügyfelek számára - az itt elérhető termékeket az Aegon más ügyfeleknek nem értékesítik. Jól látható, hogy a bankok már megtalálták ezt a réteget, amely a felmérések szerint a válság idején sem vesztett jelentősen vagyont, ám a biztosítói oldal még nem "hajtott rá" erre a szegmensre.

Bár hazánkban valóban új a megoldás - az Aegon itthon piacvezető lakásbiztosításban és második a rendszeres díjas életbiztosításokban, ám hiányzik a felső- és középréteg számára dedikált szolgáltatások (és persze ügyfelek) -, ám a társaság más országokban, például Lengyelországban már kiválóan működik. A lengyel prémium üzletág immár 310 milliárd forintnyi vagyont kezel, az ügyfelek átlagdíja háromszorosa a magyarországinak. A lengyel tapasztalatokból nőtt ki a török üzletág is - itt az éves növekedés 37 százalékos volt az idei első félév végén a 2011-es hasonló időszakhoz képest. Az itteni átlagdíjak kétszerese a hazainak. A tapasztalatok döntő része ugyanakkor az USA-ból jöhet - az Aegon a unit linked biztosítások terén 4, az életjáradéki piacon a 10. legnagyobb szereplő Amerikában.

Az Aegon az első negyedévben 475 ezer forintos átlagdíjat tudott elérni a piac 120 ezer forintos átlagdíjához képest - mondta az üzletágvezető. A prémium termék 25, a presztízs 50 ezer forintos havi minimáldíjjal működik.

Havas Gábor szerint a hazai indulást nagyban segíti, hogy Budapesten működik az Aegon Alapkezelő, amely az OTP Alapkezelő mellett az egyetlen kelet-európai székhelyű társaságnak számít. A kapcsolat lehetővé teszi, hogy az üzletág szakértői folyamatosan oktatásban vegyenek részt, épp azért, hogy a prémium ügyfelek fő igényének megfeleljenek, azaz naprakész információkat tudjanak eljuttatni az ügyfeleknek. Az ügyfelek számára havonta közvetlen találkozókat is szerveznek az alapkezelő szakértőivel. Az indulást 40-45 főállású képviselővel szervezték meg.

A privát ügyfélkör számára a legfontosabb a közvetlen elérés és a megfelelő tanácsadás - az árazás kevésbé érdekli az ügyfelet - vélekedett az üzletágvezető. A fő cél, hogy ennek az ügyfélkörnek nagy értékű befektetési és kockázati életbiztosítási termékeket adjanak el. A társaság 11 alapkezelő - köztük 4 biztosítói alapkezelőjének - termékét kínálja az "open architecture" elv alapján, hiszen a társaságok befektetési tapasztalata eltérő. Ennek révén összesen 30 eszközalap választható az Aegon prémium ügyfeleinek. Emellett pedig az ügyfél igényei szerint lehetőség van klasszikus megtakarítási termék választására, s az ügyfél választhat hozamgarantált terméket is - itt a hozamgarancia 2 százalékos.

Az Aegon 2015-re 1,5-2 milliárd éves díjbevételt tervez a privát üzletágtól - mondta el a szakember. Az idei év végére 600 ügyfelet szeretne akvirálni. Az üzletág nem tervez együttműködést külső értékesítési csatornákkal - hangsúlyozta Havas Gábor. Egyszeri díjas befizetések tekintetében 9 millió forintos befizetéssel számolnak.