Tavaly nyáron indultak a tárgyalások, majd többkörös megbeszélések után megalakult a tallinni székhellyel rendelkező Quica. Tulajdonosai körét tekintve többségében magyar, de amerikai szakemberek mellett angyalbefektetők is alkotják.

A cég, amelyet Észtországban 23,4 millió forint kezdőtőkéből alapítottak, teljes mértékben online működik, egy új- és használt piaci termékértékesítést, úgynevezett alternatív kereskedelmi csatornát kínál.

A Quica koncepciója ugyanis, hogy az e-piacterek hagyományos működését háromoldalú online piactérré alakítja át. Az eladó és vevő mellett belép az önkéntes hirdetésmegosztó, aki hirdetési sikerdíjat kap, amennyiben rajta keresztül talál vevőre az adott termék.

Az ingatlan esetében 0,77 százaléktól 10-20 százalékig, egyéb termékek esetében 1-30 százalék feletti lehet az eladott termék után kiutalt "díj" összege. 

"Mivel a tulajdonosok többsége magyar, így a hazai pilot bevezetés volt célszerű, de később német és angol nyelvterületeken kezdenénk meg a nemzetközi terjeszkedést"- mondta el a Napi.hu-nak Bujdosó Gergely, ötletgazda, aki spanyol nyelvterületre, például Dél-Amerikába is belépne majd a jövőben.

Kép: Bujdosó Gergely

Hamarosan további tőkebevonást terveznek 20-50 ezer eurós nagyságrendben, amely a nemzetközi terjeszkedést, illetve a kereskedelmi partnerek sikerességét növelő tracking és az adatszolgáltató rendszer felépítését szolgálná.

A 2022-re tervezett 34-50 millió forintos árbevételt évente 3-4 szeresére kívánják emelni. Applikációjuk az év második felében érkezhet, addig is további befektetőket keresnek.