A válság ellenére növekvő szegmens titka, hogy az utóbbi egy évben jelentősen nőtt a húskészítmények átlagára. A Nielsen adatai szerint a kimérve (húsos pultnál megvásárolható termékek) értékesített, mennyiségi eladással súlyozott átlagára 1119 forintról 1224 forintra nőtt, ami valamivel több, mint 9 százalékos növekedésnek felel meg. Hasonló drágulás ment végbe az önkiszolgáló pultokról levehető előre csomagolt húskészítményeknél is, ahol a súlyozott átlagár növekedés 1485 forintról 1614 forintra emelkedett. (Az árakat és a forgalmat tekintve a helyzet nem jó, hiszen ezekben az árakban még nem szerepel a most júliusi áfa-emelkedés, tehát az éves átlagárakat személve körülbelül 3 százalékos volumen csökkenésről lehet beszélni.) A Nielsen adatai szerint az eladásokból az látszik, hogy az önkiszolgáló pultok, vagyis az előre csomagolt termékek szerepe nőtt a szegmensben, 59 százalékról 61 százalékra erősödött, míg a csemege pult részaránya 39 százalékra olvadt. Az elemzés nem ad választ a piaci folyamatra, ugyanakkor megjegyzi, hogy a növekedés annak ellenére történt, hogy az előre csomagolt termékek jellemzően drágábbak, mint a kimértek. Az elemzők szerint a titok nyitja, az, hogy míg a hipermarketek húskészítmény forgalmi részaránya szinten maradt, addig a diszkontokat és szupermarketeket magába foglaló 400-2500 négyzetméteres üzletek részaránya 2 százalékkal nőtt. Ebben a szegmensben a diszkontok előretörése jelentős és az említett kereskedelmi csatornában nincs csemege pult, így az előre csomagolt termékek forgalom növekedésének titka vélhetően ez. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy a kereskedelmi saját márkás húskészítmények forgalma 3 százalékkal nőtt, márpedig ezek a termékek jellemzően előre csomagoltak.