A karácsonyi szezonban megnő a háztartások átlagos költése az év többi hónapjához képest. Évek óta a legjobb 2006-os, decemberi szezonban a háztartások 25 százalékkal költöttek többet, mint átlagosan az év többi hónapjában. Az azóta életbe lépett gazdasági megszorítások, majd a 2008-ban kirobbanó gazdasági világválság visszavetette a karácsonyi szezon lendületét, és a kereskedelemnek évről évre egyre visszafogottabb forgalomnövekedéssel kellett szembesülnie - állapította meg a GfK Hungária. 2010 hozott némi fordulatot a negatív trendben, amihez hozzájárult a fogyasztók növekvő optimizmusa részben a válságból való kilábalás reménye, részben a választások utáni felfokozott várakozások következtében.

A GfK szerint a magyar háztartások valamivel több mint fele vásárol szaloncukrot a karácsonyi szezonban. A legkedveltebb ízesítés évek óta a zselés. Megfigyelhető a jobb minőségű, drágább termékek irányába történő eltolódás az elmúlt években: egyre kisebb a kimért és egyre nagyobb a zacskós, illetve dobozos szaloncukrok súlya a háztartások vásárlásain belül.

Csokoládé télapófigurát vagy más karácsonyi üreges csokoládét a háztartások megközelítőleg harmada vásárol a karácsonyi szezonban. Változást hozott 2010 a korábbi, gyártói termékeket preferáló trendhez képest, a jelentős árelőnyt biztosító kereskedelmi márkák súlya ismét növekedni kezdett. Míg a kereskedelmi márkás termékek kilogrammonkénti átlagára 2010-ben 1607 forint volt, addig a gyártói B kategóriás márkáké 1721 forint, az A márkáké pedig 3874 forint volt.

QP | Quality Placement