Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az ötéves Magyar RTL Televízió Rt. történetében az eddigi legnagyobb, 3,13 milliárd forint nettó - vagyis az ügynökségi jutalékok levonása nélküli, csak a klasszikus reklámspotok alapján számított - reklámbevételét produkálta novemberben. Ez 12 százalékos növekedés az egyébként sem alacsony, 2,8 milliárdos bázishoz képest, s mintegy félmilliárdos növekedés az idei októberi eredményhez viszonyítva - derül ki az RTL Klubtól származó adatokból. A csatorna az idei első tizenegy hónapban összesen 22,5 milliárd forint reklámbevételt ért el, szemben a tavalyi teljes évi 20,7 milliárddal. A társaság az idén havonta folyamatosan, átlagosan 22 százalékkal növelte árbevételét 2001-hez képest, miközben a tavaly szeptember 11-i amerikai események után az idén nem emelt árat, vagyis az infláció figyelembevételével is - nominálisan is - minden hónapban jelentősen túlszárnyalta tavalyi bevételét. Az utóbbi négy évben egyébként reálértéken alig változtak a nettó hirdetési árak, úgy tudjuk azonban, hogy januártól mindkét kereskedelmi televízió jelentős áremelésre készül. Az RTL Klub az idén augusztusban kiemelkedő mértékben - 47 százalékkal - növelte bevételét a bázishoz képest, amiben szerepe lehet az alacsony tavalyi értéknek, illetve annak, hogy az m1-ről az RTL Klubra került a Forma1. A bevétel növekedésében minden bizonnyal szerepet játszik a csatorna közönségaránya, amely az RTL Klubtól származó adatok szerint az idén az első tizenegy hónapban főműsoridőben (19 és 23 óra között) a hirdetési szempontból legértékesebb közönség körében, vagyis a 18-49 éves korosztály soraiban 42,5 százalékos arányt ért el, a tv2-nek pedig be kellett érnie 32,4 százalékos közönségaránnyal.