A diszkont-légitársaságok a jövőben is dinamikus fejlődésre számíthatnak, a KPMG becslése szerint 2010-re a fapadosok piaci részesedése Magyarországon a jelenlegi, alig másfél év alatt elért 15 százalékról 35 százalékra nő, ami 4 millió utast jelent. A KPMG által készített felmérés szerint idén a külföldre utazni kívánó magyarok közel 14 százaléka utazna fapados céggel, míg egy évvel korábban arányuk 5 százalékos volt. A tanulmány szerint a fapadosok elterjedése új utazócsoportot hozott létre Magyarországon. A megkérdezett turisták 25 százaléka ugyanis úgy nyilatkozott, hogy nem utazott volna, ha nem lehetett volna a fapadosok által kínált áron repülni. Az üzleti utazók közül 8 százalék mondta ugyanezt. Az utasok döntő része az olcsó repülőjegy, 24 százalékuk a rugalmasabb menetrend miatt választotta a fapadosokat, s 9 százalékos volt azok aránya, akik csak ezekkel a légicégekkel tudtak eljutni céljukhoz. A megkérdezett üzletemberek közül többen azért választják a fapadosokat, mert egyre több üzleti partnerük tevékenykedik működik olyan reptér közelében, amelyet elsősorban a diszkont-légicégek használnak használnak. Ennek ellenére a nagyvállalatok azonban továbbra is a hagyományos légitársaságokat választják, sok a cégvezető ugyanis olyan szolgáltatásokat - a rugalmasabb jegyfoglalás, az üzleti váró, a színvonalas ellátás - várnak el, amit a fapadosok nem biztosítanak utasaik számára. A "klasszikusokat" választók további indokként felhozták, hogy a fapadosok által használt repterek gyakran messze esnek az üzleti negyedektől, városközpontoktól. A közhiedelemmel ellentétben a fapadosok nemcsak a hagyományos cégek rovására fejlődtek, hanem az egész légiközlekdési szektorra kedvező hatást gyakoroltak. Az egyre erősebb árverseny miatt a hagyományos légitársaságok - köztük a Malév - árképzési stratégiájának és üzleti modellének átalakítására kényszerült. A fapadosok magyarországi elterjedésének is szerepe volt abban, hogy a hotelekben tavaly rekordszámú vendégéjszakát regisztráltak. A három-, négy- és ötcsillagos hotelek 4,6, 6,2 és 9,8-os növekedést könyvelhettek el az előző évhez képest, bevételeik pedig 11 százalékkal nőttek. A KPMG által megkérdezett szállodavezetők közölték: a szállodai be- és kijelentkezéseket korai és kései órára való kitolódása, fapadosok társaságokat kedvelő térségekből - Nagy-Britanniából és Skandináviából - érkező vendégek kiugró növekedése, a négy- és ötcsillagos szállodák elő- és utószezonban mért fogalmának bővülése egyértelműen a fapadosok megjelenésével magyarázható. A KPMG felmérése felhívja a figyelmet arra, hogy a szállodaiparnak, illetve minden, a turizmusban érdekelt szereplőnek egyre jobban kell koncentrálnia a diszkont-légitársaságok utasaira, és ezen utasok igényei alapján kell kialakítaniuk szolgáltatásaikat. A hotelek saját piaci helyzetüket javíthatják, ha a fapadosokkal közösen alakítanak ki kapcsolt ajánlatokat.