A különböző gyártók árbevételét termékpalettájuk és kereskedelmi partnereik függvényében másképp érintették a változások. Abban viszont mindenki egyetért, hogy a válság, az adóváltozások és a fizetőképes kereslet visszaesése erősen rontotta az iparág jövedelmezőségét és nyereségességét. A piac legnagyobb szereplője, a Zwack árbevétele múlt heti gyorsjelentése alapján mintegy 15 százalékkal esett a 2009–10-es üzleti év szeptember 30-án zárult első felében. Belföldi értékesítésükben a prémium és a kommersz kategória 15, míg a minőségi termékek 6-7 százalékos visszaesést mutattak. A belföldi fogyasztáscsökkenés mellett a prémium termékek piacán is az árérzékenység fejtette ki hatását (bár a pálinkák iránti kereslet töretlenül bővült), míg a kommersz termékeknél a feketepiac növekedése hatott negatívan a legális szereplők értékesítési volumenére. A piac második legnagyobb szereplője, a Győri Likörgyár az első fél évben időarányosan még tartotta magát a tavalyi árbevételhez, a júliusi áfa- és jövedékiadó-emelést követően viszont érezhetően csökkent a forgalom. Az idei év szaldóját nagymértékben meghatározhatja a közeledő karácsonyi szezon. A november-decemberi ugyanis a teljes évi forgalom 30-40 százalékát is kiteheti.