A hazai szeszipart és szeszesital-piacot idén elsősorban nem a válság, hanem az áfa- és jövedékiadó-emelés rázta meg, így az iparág főbb szereplői idén jobb esetben is csak a forgalom szinten tartásával számolnak - írja a VG.
A különböző gyártók árbevételét termékpalettájuk és kereskedelmi partnereik függvényében másképp érintették a változások. Abban viszont mindenki egyetért, hogy a válság, az adóváltozások és a fizetőképes kereslet visszaesése erősen rontotta az iparág jövedelmezőségét és nyereségességét.
A piac legnagyobb szereplője, a Zwack árbevétele múlt heti gyorsjelentése alapján mintegy 15 százalékkal esett a 2009–10-es üzleti év szeptember 30-án zárult első felében. Belföldi értékesítésükben a prémium és a kommersz kategória 15, míg a minőségi termékek 6-7 százalékos visszaesést mutattak.
A belföldi fogyasztáscsökkenés mellett a prémium termékek piacán is az árérzékenység fejtette ki hatását (bár a pálinkák iránti kereslet töretlenül bővült), míg a kommersz termékeknél a feketepiac növekedése hatott negatívan a legális szereplők értékesítési volumenére.
A piac második legnagyobb szereplője, a Győri Likörgyár az első fél évben időarányosan még tartotta magát a tavalyi árbevételhez, a júliusi áfa- és jövedékiadó-emelést követően viszont érezhetően csökkent a forgalom. Az idei év szaldóját nagymértékben meghatározhatja a közeledő karácsonyi szezon. A november-decemberi ugyanis a teljes évi forgalom 30-40 százalékát is kiteheti.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.