Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Nemcsak a vágóhidak és a feldolgozóüzemek, a vásárlók is a saját pénztárcájukon érzik a sertéspiacon végigsöprő áremelkedés hatását. Nem csoda, ha az egekbe szökött árakat látván a vásárlók úgy döntenek, hogy a megszokottnál kevesebb sertésárut tesznek a kosarukba - számolt be a napilap.

Az elmúlt egy év alatt átlagosan 25-30 százalékkal emelték a beszállítók a sertéstőkehús árát - mondta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Bár a vásárlók jellemzően ennél valamivel szerényebb áremelkedéssel találkozhatnak az áruház húspultjaiban, így is visszaesett a kereslet. Sertéshúsból sok helyen húsz százalékkal kevesebbet adnak el üzleteink, a csökkenés mértékét meghaladó viszont a baromfitermékek eladásánál tapasztalt növekmény - tette hozzá Fodor.

Hasonló tendenciákról számolt be Maczelka Márk, a Spar Magyarország Zrt. kommuniká­ciós vezetője is. Az áruházláncnál a visszaesés leginkább a sertéskarajnál érezhető - a 2019. januári árakhoz képest ez év elején csaknem 25 százalékkal magasabbak a fogyasztói árak.

Az Aldi sajtóosztálya szintén növekvő árakról számolt be, a diszkontlánc ugyanakkor éves összevetésben nem tapasztalt visszaesést a forgalomban.

Adorján Abigél, az Auchan Magyarország kommunikációs menedzsere szerint egyre kevesebben főznek otthon.

Emellett a sertésárak emelkedése nem hazai jelenség, az afrikai sertéspestis okozta károk miatt az egész Európai Unió­ban az egekbe szöktek az árak. Az árakat az is tovább növeli, hogy Romániában is nagy pusztítást végzett a kór, a kényszervágások miatt importra szorul az ország.

Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács titkára szerint nem átmeneti drágulásról van szó - olvasható a Magyar Nemzetben.