Több panasz is érkezett az InfoRádióhoz a CAF-villamosok fékrendszeréről. A vezetők gyengének tartják a villamosok fékerejét, ezért hosszabb fékúttal kell számolniuk - mondta Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője.

"Sokkal nagyobb fékutat tudnak produkálni ezek a járművek, mint egy hagyományos villamos, de majdnem háromszor akkora fékútja van, mint egy személyautónak". Ezenfelül, ha egy a villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt a vezető vészfékezésre kényszerül, akkor annak ellenére, hogy esetleg elhárult a külső vészhelyzet, nem tudja feloldani a fékhatást a vezető, a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt.

QP | Quality Placement

Ez pedig gyakran balesethez vezet az utastérben. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek" - mondta a szakszervezeti vezető. Egy vészfékezés alkalmával a villamos vezetőfülkéjének üvegét is betörte hátulról az egyik elsodródó utas.