Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az európai piacon, így Magyarországon is az idén már csak hibrideket árul a Suzuki. A gyártó már a múlt év végén bejelentette az új, 48 voltos rendszerrel szerelt járműveket, de azok paramétereit csak későbbre ígérték. Emellett az új 1,4 literes motorral szerelt hibrid Suzuki Vitara és SX4 S-Scross magyarországi ára sem volt ismert - eddig.  A Magyar Suzuki a Buksza kérésére elárulta a hiányzó adatokat.

Mennyivel kérnek kevesebbet?

Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője lapunknak elmondta: "A kétkerék-meghajtású hibrid Vitarák fogyasztása az úgynevezett WLTP mérési szabvány szerint 13,32 százalékkal, a négykerék-meghajtásúaké pedig 16 százalékkal alacsonyabb a hagyományos motorral szerelt modellekhez képest. A SX4  S-Cross modelleknél a kétkerék-meghajtású és a négykerék-meghajtásúnál is egyaránt 15 százalékkal csökkenti a fogyasztást a hibrid motor."

A hagyományos motorral és manuális váltóval szerelt - korábbi Vitarák - fogyasztása 6,55-7,39 liter között volt a gyári adatok alapján. A gyár ígérete szerint tehát a hibrid Vitarák fogyasztása 5,68-6,43 literre csökkenhet. Az SX4 S-CROSS-ok esetében a régi 1,4 motornál a gyári WLTP-s fogyasztás 6,64-7,26 liter között szóródott. Ezt 5,63-6,39 literre mérsékelheti a hibrid motor.

Mennyibe kerülnek?

A pontos fogyasztási adatok mellett eddig azt sem lehetett tudni, hogy az új Suzuki hibridek mennyiért vihetőek el a szalonokból. Bonnár-Csonka Zsuzsanna erről vonatkozó azt mondta. "Az új Suzuki hibridek közül a Vitara alapverziójának listaára 10 ezer forint híján 6 millió forint, az SX4 S-Crossoké pedig 6,09 millió forint lesz. Ebből az árból a Suzuki hűségprogramjához csatlakozó vásárlók 1 milliós kedvezményt kaphatnak, emellett egy-egy kereskedő is nyújthat kedvezményeket az érintettek számára."

Suzuki

A fenti fogyasztási adatokat érdemes óvatosan  kezelni: a korábbi, úgynevezett NEDC-szabvány szerinti adatokhoz képest a közelmútban bevezetett WLTP-szabvány sokkal reálisabb képet ad egy-egy autó fogyasztásáról, de azért a tényleges használat utóbbitól eltérő számokat eredményezhet. A fogyasztás persze függ számos dologtól, többek között a vezetési stílustól, a sebességtől, illetve attól,  hogy  városban, országúton vagy sztrádán használják-e az adott autót.

Miért jöttek a hibridek?

A Suzuki nem véletlenül kezdett hibridoffenzívába, a többi autógyártóhoz hasonlóan igyekszik leszorítani az eladott flotta teljes szén-dioxid-kibocsátását, ha ez nem jön össze, akkor büntetést kell fizetniük az adott cégnek. Éppen ezért a gyártók sorra jelentik be az új hibrideket, villanyautókat és más, alternatív meghajtású  - például gázos - modelleket. A Suzuki elsősorban hibridek bevezetésével csökkenti a "flottakibocsátását". Első körben a Vitarába és a SX4 S-Crossokba szerelt új motorral.

Kulcsfontosságú a Suzuki számára, hogy a magyar vásárlók körében milyen fogadtatása lesz az új motorral szerelt Suzukiknak. A Sx4 S-Cross és a Vitara ugyanis messze a legnépszerűbb két modell a magyar újautó-piacon.