"A légiközlekedés Európában nem egy jól konszolidált iparág. Sok a szereplő, szemben például az USA-val, ahol négy légitársaság kontrollálja a kapacitás 85 százalékát. Itt ehhez képest nagyon széttagolt a szektor. A konszolidáció hiánya eredményezi azt, hogy rengeteg nem hatékonyan működő légitársaság működik itt. De más is van, például politikai megfontolások, irracionális üzleti magatartások, illetve sok helyen nagyon gyenge menedzsmentek. Ezek a hatások hatnak egymásra, ezért a különböző légitársaságok nagyon különbözően teljesítenek." - mondta az interjúban Váradi.

Szerinte éppen ezért a következő 4-5 nagyon meghatározó lesz az iparág számára, jelentős tisztulás megy vége, aminek következtében a jelenlegi 50 légitársaságból mindössze 4-5 meghatározó marad, akik az európai kapacitások 80-90 százalékát tartják majd a kezükben. (Mikor utazhatunk elektromos repülőkkel? - Itt az előrejelzés.)

A szakember szerint Ryanair, a Lufthansa Csoport és a British Airwayst is birtokló International Airline Group szinte biztosan talpon marad. "Van még küzdelem a negyedik, ötödik, hatodik helyekért. Szerintem mi is egy vagyunk azok között, akiknek befutó helyük van ebben a ligában, akiknek pedig ez nem sikerül, azok majd felszívódnak a piacban." - mondta Váradi.

Az interjúból az is kiderült, mikor érdemes jegyet venni: "Minél korábban veszünk, annál kedvezőbb a jegyár. De ez nem egy abszolút szabály."