Karácsonyig csak az iskolakezdéstől várhatják a forgalom fellendülését a műszaki- és elektronikaicikk-kereskedők, ilyenkor megélénkül a számítástechnikai termékek iránti érdeklődés. A labdarúgó-világbajnokság csupán előre hozott vásárlásokat generált: két és fél hónapra sűrítette fél év televízióeladásait - olvasható a Világgazdaság csütörtöki számában.

A KSH szerint az első negyedévben minden termékkörben kevesebbet értékesítettek a kereskedők mint a tavalyi hasonló időszak, csak fényképezőgépből és telefonból kelt el több.

A kereskedők egy része válaszul csökkentette az alapterületét vagy kínálati palettáját rendezte át, de van olyan is, amely forgalombővülésének 10 százalék alá esése jelzi a válságot - írja a lap. Van olyan szereplő, amelyik több százmilliós mínuszt könyvel el. Az Electro World (EW) év végéig kettővel, 14-re bővíti hálózatát, a cél azonban az, hogy az összes egység 3000 négyzetméter alatt legyen (az előző tulajdonos, a brit DSG csoport a nagy, 5000 négyzetméteres területet erőltette), amelyek bérleti díjait a válság előtt sem lehetett kitermelni.

A Media Markt (MM) Saturn Holding árbevétele a tavalyelőtti 276 millió euróról 203-ra csökkent tavaly. A cég minden áruházát külön kft.-ként működteti, a 17 MM és a négy Saturn áruház közül a 12 legnagyobb forgalmú közül hét veszteséges volt tavaly, háromé meghaladta a 200 millió forintot - írja a Világgazdaság. A lap információi szerint jövőre Kecskeméten nyílik a 18. Media Markt áruház.

Növekedési pályára került viszont a Photo Hall, forgalombővülése augusztus elején elérte a 20 százalékot, így jövőre már nem lesz veszteséges a tavaly előtti 500 millió és a tavalyi 260 millió forintos veszteséget követően. Az Euronics üzletlánc a válság ellenére sikeresen töltötte be az Elektro Pont hálózat csődjét követő piaci rést.

A hálózat nem tervezi 2 ezer négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletek létesítését, mert azokat már nem lehet gazdaságosan üzemeltetni, vidéken 500-1000 négyzetméteres üzletekkel dolgoznak, ezek mindegyike nyereséges, akárcsak a hálózat budapesti tagjai. Szakmai becslések szerint az internetes kereskedelem részaránya az ágazatban 5-8 százalék között lehet.