Ma bemutatta a MÁV-Gépészet Zrt. szolnoki üzemében készülő első két IC+ kocsiját, az egyiket kilencven százalékos, a másikat hatvan százalékos készültségi állapotában van.

Az eseményen Ungvári Csaba, a vasúttársaság vezérigazgatója elmondta, hogy az új kocsik légkondicionáltak; a hordozható számítógépek, mobil eszközök energiáját biztosító elektromos csatlakozókkal ellátottak; GPS-vezérelt, fedélzeti és audiovizuális utastájékoztató-rendszerrel rendelkeznek; wifi biztosítja az ingyenes internetezés lehetőségét; belső videó-felügyeleti rendszer működik rajta.

A kocsik óránként 200 kilométeres legnagyobb megengedett sebességét a Németországba közlekedő vonatokban lehet majd kihasználni. A sorozatgyártás megvalósulása esetén a MÁV-Gépészet Zrt.-nél (vagy a MÁV-csoportnál) lehetőség nyílhat közel kétszáz új munkahely megteremtésére, ami a fogyatékossággal élők részére is elérhető. Ezen felül a hazai járműipari beszállítóknál további 200-250 fős munkahelybővítés is lehet.

Mind a két jármű fényezett állapotban az összeszerelés fázisában van, az elsőben az utastér csaknem kész: a padló, a válaszfalak, a poggyásztartók, a műanyag burkolati elemek, a légcsatornák, az ülések, asztalok, bőröndtartók beépítése megtörtént. A munkálatok a mellékhelyiségek kialakításával, a kézifék és kapcsolószekrények beépítésével, illetve az alváz alatti szerelvényezéssel folytatódnak. A tervek szerint egy hónapon belül kerül fogóvázra a jármű, majd a feljáróajtók és a klímaberendezés üzembe helyezése következik. A típusvizsgálatok a nyáron indulnak, így várhatóan már az  év végén találkozhatnak az utasok a korszerű IC+ kocsikkal.

QP | Quality Placement