Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Malév Ground Handlingnél - a Malév-csoport stabilan nyereséggel működő tagvállalatánál - az év végén lejárt a kollektív szerződés, amelyet a legutóbb 11 napos sztrájk eredményeképp sikerült kiharcolni. A  Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) azt szeretné, hogy néhány változtatással újabb három évre kössék újra az egyezséget. A cégvezetés azonban kezdetben is csupán fél, ma pedig folyosói értesülések szerint már csak negyed évre hajlandó elkötelezni magát e feltételek mellett. Ez elfogadhatatlan, hiszen a kollektív szerződés értelme éppen az, hogy hosszú távra is kiszámítható viszonyokat teremtsen. Különösen fontos ez a légiközlekedési ágazatban.

A szakszervezet azt is szeretné, hogy a cégvezetés őrizze meg a beosztott munkavállalók bérének és cafetéria-juttatásainak értékét, és ne csak a menedzsment bérét és juttatásait növelje folyamatosan. Ez azért is megkerülhetetlen kérdés, mert a cégnél - hiába termelt folyamatosan nyereséget - immár öt éve nem volt alapbér-emelés, egyszer-egyszer a cafetéria formájában kaptak, általában az inflációnál kisebb mértékű "emelést" a munkavállalók. Most ez is veszélybe került.

Limburger Lóránt, aki az elmúlt hat évben a Malév GH-t vezette, az utóbbi időszakban pedig már az egész Malév-csoport első embere, az első egyeztetés óta semmit nem változtatott álláspontján. A LESZ felkészült a munkabeszüntetésre, és sztrájkbizottságot hozott létre. A szakszervezet reméli, hogy elkerülhető a repülőtér forgalmát valószínűleg megállító tiltakozás, de a fenti feltételekből nem tud engedni. Egyúttal azt javasolja Limburger Lórántnak, hogy az elmúlt évek során, tehát az Abramovics-korszakban a veszteségek ellenére is felduzzasztott menedzseri létszám csökkentésével és a vezetői juttatások lefaragásával teremtse elő a forrásokat az új megállapodáshoz.