Minimális fellendülést tapasztaltunk az elmúlt napokban, de összességében nem reménykedhetünk abban, hogy rövid időn belül javulni fog a helyzetünk - mondta Tamás Miklós, a City Taxi elnöke a 24.hu-nak, aki arról beszélt, hogy nagyjából 80 százalékos visszaesést tapasztalnak a fuvarok számában Budapesten.

A mostani apró fellendülés nem számítanak arra, hogy a nyárra javulna a helyzetük: elmaradnak a fesztiválok, a nagy rendezvények, a Forma-1 mogyoródi futamán sem lesznek nézők, nincsen turizmus, se reptéri fuvarok.

QP | Quality Placement

A taxitársaság vezetője azt mondta, a többség be sem fizette az utolsó havi fuvarozási díjat. A cég 900 fuvarozója közül 500-an jelenleg nem dolgoznak. A cég viszont diszpécsereket még nem bocsátott el, abban sem gondolkoznak, hogy megszüntetnék a City Taxit, bíznak benne, hogy a válság után talpra tudnak állni.

"Bemész a városba, és azt látod, hogy nincsen taxis. Egy kollégám mesélte, volt olyan napja, hogy egyetlen fuvarja akadt. Ezért nem érdemes befizetni a havi díjat, ráadásul nem elég, hogy veszteséges lenne a taxizás, még a családomat is kiteszem annak, hogy esetleg hazaviszem a betegséget" - mondta a portálnak egy sofőr, akinek egyelőre nincsen B terve, de azt mondta, ha nem indul be a fuvarozás, akkor valószínűleg a vendéglátásban fog kikötni.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke arról beszélt, rendkívül nehéz helyzetbe kényszerültek a taxisok, sokan más munkalehetőséget és találtak is, hogy a kisvállalkozói lét költségeitől megszabaduljanak. Többen azóta buszt vezetnek, futárodnak, vagy éppen az építőiparban kerestek hirtelen pénzkereseti lehetőséget.

Általánosságban kijelenthető, hogy 80-90 százalékkal visszaesett a fuvarszám az egész országban. Budapesten a 7000 taxiból munkanapokon jelenleg körülbelül 2000-2500 van az utcán, de a visszajelzések azt mutatják, hogy még így is nagyobb a kínálat, mint a kereslet - közölte a lappal a vezető. Ebből is látszik, hogy a kormányzat által adott kedvezmények egyelőre nem tudták megmenteni a szektort.