Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A Napi Gazdaság keddi számának cikke

Veres István, a Budapest Airporttal (BA) szerződéses viszonyban levő Zóna Taxi szóvivője lapunknak elmondta: nem része üzletpolitikájuknak, hogy a legolcsóbbak legyenek, sokkal inkább az, hogy utasaik a legjobb szolgáltatásban részesüljenek.

Veres szerint egyébként a taxitársaságok által reklámozott és a valós árak között - különböző okok miatt - lehetnek eltérések, a Zóna viszont tartja magát meghirdetett áraihoz.

A szóvivő azt is közölte, hogy a BA és a Zóna Taxi közti megállapodás szerint - ahogyan általában a hosszú távú szerződések esetében - lehetőség van rendes árváltoztatásra, illetve (közös akarattal) rendkívüli tarifaváltozásra is sor kerülhet.

A Zóna Taxi legutóbb 2010 februárjában emelte árait, az infláció mértékével.

Egyre több a minibusz

A Zóna Taxi és a BA közötti ötéves szerződés 2011 közepén jár le, de a megállapodás szerint a Zóna ötéves opcióval is rendelkezik - tette hozzá Veres, aki szerint nem teljesültek maradék nélkül a szerződésben foglaltak.

A pályázat értemében a Zóna kizárólagos szolgáltató lett volna Ferihegyen, ám rendelés alapján gyakorlatilag minden taxitársaság szállíthat a reptérről, ez az utasoknak sem jelent különösebb kényelmetlenséget, mivel a többi szolgáltató járművei a Zóna mögött állhatnak meg.

Ráadásul ott vannak az iránytaxinak tekinthető minibuszok (shuttle): az ezeket működtető cégek száma egyre gyarapszik, áraik ugyancsak eltérőek.

Díjemelést tervez a Budapest Airport

A tavalyinál egyébként jobban indult az idei félév Ferihegyen, ám az egész európai légi forgalmat megfektető izlandi vulkánkitörést a budapesti repülőtér is megérezte.

A legjelentősebb fejlődést a diszkont légitársaságok érték el, de a hagyományos légitársaságok között is nagy sikert értek el azok, amelyek a magyar piac alapos ismeretével és jó marketinggel dolgoznak. A járatok száma pedig gyarapodott az egy évvel korábbihoz képest.

A Budapest Airport ősztől az utasforgalomhoz kapcsolódó díjakat szeretné az infláció mértékével korrigálni - mondta el lapunknak Szilágyi Károly, a társaság szóvivője -, ezt azzal indokolják, hogy az elmúlt években több milliárd forintot fordítottak a szolgáltatások fejlesztésére és ez a tendencia a jövőben is folytatódik. Szeretnék, ha az infláció mértékével korrigált díjak fedeznék a növekvő költségeket, ez azonban nem mehet a regionális versenyképesség rovására - emelte ki a szóvivő.

A budapesti összköltség most nagyjából megegyezik a bukarestivel, a bécsinél pedig több mint 10 százalékkal kedvezőbb. Arra a kérdésünkre, hogy ez növelheti-e a repülőjegy vásárlásakor fizetendő összeget, Szilágyi Károly azt válaszolta, hogy ennek eldöntése a légitársaságok kompetenciája.

A tervezett díjemelés dacára a BA hisz abban, hogy a légitársaságok bíznak a magyar piacban, és maradnak Budapesten. A szóvivő közlése szerint a díjak átrendezése - amiről előzetesen konzultáltak a légitársaságokkal - nem a bevételek növelését, hanem a felmerülő költségek fedezetét szolgálja.