A szervezet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) tavalyi adatai alapján úgy véli, hogy a magyar tejtermékek visszaszorulása egyértelműen megfigyelhető – írja az MTI.

A Nébih a 10 legnagyobb forgalmú üzletláncot vizsgálva megállapította, hogy 2014 óta csak a tejkínálatban nőtt a belföldi részesedés, 90,6 százalékról 95,6 százalékra. A sajtok között ugyanakkor 57,6 szalékról 46,7 százalékra, a joghurtok esetében 42 százalékról 19,4 százalékra esett vissza a magyar áru aránya. Kis mértékben a többi tejterméknél is bővült a nagy áruházláncok behozatala, hiszen a túró, a tejföl, a kefír esetében 90,9 százalékról 89,4 százalékra csökkent a belföldi részesedés átlaga. Az import aránya minden termékkategóriában a külföldi áruházaknál magasabb.

QP | Quality Placement

A terméktanács szerint a csökkenést az agresszív, tisztességtelen piaci magatartás okozza, ezért az agrárkormányzattól várnak intézkedést, amihez törvénymódosítási javaslatot készítenek - olvasható a közleményben.

A magyar termékek visszaszorulását azért is elszomorítónak nevezték, mert a termelők, a feldolgozók az elmúlt években százmilliárdos nagyságrendben vállaltak fejlesztéseket. A kapacitásnövelő, hatékonyságjavító, költségcsökkentő, környezetvédelmi, korszerűsítő beruházások azt jelzik, hogy a vállalkozások nem csupán szakmailag, de pénzügyileg is elkötelezettek a magyar tej jövője iránt - hangsúlyozta az érdekképviselet.