A nyílt tenderfelhívást az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben. A feladatba nem tartozik bele a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése, viszont az arra építendő harmadik vágányt be kell kötni a hálózatba.

A felhívás kiemeli, hogy kiemelt szempont a környezetbarát, korszerű gépek igénybevételével történő építés, tekintettel a sűrűn lakott környezetre. A Hamzsabégi úti park térségében az igénybe vehető munkaterület maximális szélessége 6 méter 40 centiméter lehet. Depónia a park területén nem létesíthető.

QP | Quality Placement

A kibővített vasútvonalon a megengedett sebesség 80, illetve 100 kilométer lesz óránként. A megépítendő vonalszakasz hossza 3690 méter. A nyertesnek a vonalszakaszon két új akadálymentes megállóhelyet kell építenie, egyet a  Nádorkert, egyet pedig a Közvágóhíd térségében. El kell bontani és újra kell építeni a jelenlegi valamennyi hidat is.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben vasútépítési és/vagy vasút átépítési és/vagy műtárgyépítési munkákból legalább nettó 70 milliárd forint árbevétele származott.

Az ajánlattételi határidő december 14. Az értékelésnél az ár 70, míg a minőség 30 súlyszámmal szerepel.

A Napi.hu két hete közölte, hogy a Budapest-Kelenföld és a Ferencvárosi pályaudvar közötti harmadik sínpár építése tiltakozást váltott ki a XI. kerületi lakosokból. A NIF új környezetrendezési tervet készíttet és előírta, hogy tekintettel a vasúti beruházás vegyes társadalmi fogadtatására, a tervezésbe be kell vonni a lakosságot is.