Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A cég megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet készített országos felmérést a magyar lakosság autóhasználati szokásairól. A kutatás először 2008 elején készült el, majd 2010 elején megismételték.

A felmérésből kiderült: az autók átlagos életkora a legtöbb társadalmi-demográfiai csoportban emelkedett 2008. eleje óta, a legnagyobb mértékben a 60 évesek és idősebbek körében, közülük feltehetően az átlagosnál is kevesebben cserélték fiatalabbra az autójukat az elmúlt két évben. Az idei felmérés szerint ebben a korcsoportban 12,2 év az autók átlagos életkora.

Az idei felmérés alapján az autók alig negyede fiatalabb öt évnél, míg 2008. elején ez az arány még 30 százalék volt. 2010-ben az átlagnál fiatalabb autóik vannak a legmagasabb jövedelműeknek, a diplomásoknak és a budapestieknek.

Budapesten 8,8 év, a vidéki városokban 10,4 év volt az "átlagos autó életkor", míg a községekben használt autók átlagban 11,1 éve futnak a 2010-es tapasztalatok szerint - mutat rá a felmérés.

Iskolai végzettség szerint a diplomások rendelkeznek a legfiatalabb, átlagosan 8,9 éves gépkocsikkal, míg a legidősebb, átlagosan 12,3 éves autói a legfeljebb 8 általánossal rendelkezőknek vannak.

A felmérés szerint az autószervizek kiválasztásának legfőbb szempontja továbbra is a szakértelem, fontos még a megbízhatóság és a minőségi alkatrészek tárháza. A szakértelem, mint szempont esetén alig volt mérhető a különbség az egyes társadalmi-demográfiai csoportok között, a megbízhatóságot a budapestiek sorolták előbbre, a minőségi alkatrészek az alap- és felsőfokú végzettségűek számára kiemelten fontosak.