A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) közbeszerzési eljárást hirdetett a közszolgálati műsorszolgáltatók hirdetési felületeinek tartalomfejlesztésével és értékesítésével összefüggő tevékenységek ellátására. Az MTVA célja, hogy a tevékenységeket (ezek része a trade marketing, márkakiterjesztés, tartalomfejlesztés és teljesítményalapú online felületértékesítés) kiszervezze 2015-től kezdődően - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből (TED). A nyertesnek külön szervezetet kell felállítania és működtetnie. A felek három évre kötnek vállalkozási szerződést, ami plusz egy évvel meghosszabbítható.

A szerződés kiterjed valamennyi közszolgálati médiacsatornájára (az M1, M2, M3, Duna és Duna World televíziós csatornákra, a Kossuth, Petőfi, Bartók ás Dankó Rádió rádiócsatornákra, az RTV részletes és Telehold nyomtatott kiadványokra, illetve az előbbiek online és teletext felületeire), valamint a szerződés ideje alatt induló médiacsatornákra is (az MTVA korábbi közleménye szerint a köztévé Petőfi TV és M4 Sport néven két új csatorna indítását tervezi).

A közmédiás hirdetési felületek értékesítéséből elvárt minimális bevétel - az elmúlt három év átlagát véve alapul - évi 2 milliárd forint plusz áfa. A nyertesnek médiakampányokat is szerveznie kell, s ezekhez kapcsolódva értékesíteni a hirdetési felületeket.

A nyertes feladata (forrás: TED):

  • országos médiakampányhoz, online médiakampányhoz és teljesítményalapú online médiakampányhoz kapcsolódó médiafelületek értékesítése az ajánlatkérővel egyeztetett hirdetési árlista és kedvezményrendszer alapján (ügynöki jutalék ellenében végzendő tevékenység)
  • a médiafelületek értékesítése kapcsán tartalomfejlesztési és előállítási feladatok ellátása (szakértői óradíjas tevékenység)
  • az egyes médiafelületek lehetséges márkakiterjesztésében fejlesztési és tartalom előállítási feladatok ellátása (különös tekintettel a rendezvényekre, kiadványokra és mobil applikációkra vonatkozóan), az ajánlatkérő számára új médiacsatornák létrehozása, az újonnan létrehozott médiacsatornák médiafelületeinek értékesítése (szakértői óradíjas tevékenység)
  • a tevékenység ellátáshoz szükséges szervezet kiépítése és működtetése a szerződés teljes időtartama alatt (ügynöki jutalék ellenében végzendő, illetőleg egyes elemei tekintetében szakértői óradíjas tevékenység)
  • a szerződés teljesítése során ajánlatkérő által igényelt kontroll biztosítása (ügynöki jutalék ellenében végzendő tevékenység)
  • a hirdetési felületek értékesítéséhez szükséges, médiacsatornánként lebontott médiaajánlók és egyéb értékesítést támogató eszközök elkészítése (ügynöki jutalék ellenében végzendő tevékenység)
  • havi riportrendszer kidolgozása és működtetése (ügynöki jutalék ellenében végzendő tevékenység).

A pályázóknak rendelkezniük kell - a felhívásban kért szakmai referenciák mellett - az elmúlt három évben médiafelületek értékesítéséből és/vagy kommunikációs szolgáltatások nyújtásából összesen legalább nettó 1,2 milliárd forintos árbevétellel (újonnan alapított cég esetében 750 millió forint az elvárt forgalom). A tárgyalásos közbeszerzésen a részvételi határidő január 5-én jár le.

Bírálati szempontok (súlyszám*)
Ügynöki jutalékra vonatkozó ajánlat (értékesítési árbevétel %-ában)35
Szakértői óradíjak egyedi szolgáltatásokra vonatkozóan (HUF + ÁFA/óra)10
Vállalt éves értékesítési összbevétel (%-ban a kötelező vállaláshoz képest)30
Ügynöki tevékenységre vonatkozó hibás teljesítési kötbér (éves ügynöki jutalék %-ában)5
Az önreklám céljára biztosított hirdetési felület mennyisége (a teljes reklámidő %-ában)7
A barter megállapodásokra tett vállalás a teljes állományhoz viszonyítva (%)8
A tevékenység végzésére vonatkozó szakmai ajánlat értékelése60
*szorzószám, Forrás: TED
QP | Quality Placement