Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A nyílt tender eredménytelenségét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A 13 kilométer hosszú vasúti pálya engedélyezési tervére, még június elején írta ki a tendert a NIF, de az augusztus 5-i benyújtási határidőig senki sem tett ajánlatot.

A feladat részei voltak - egyebek mellett - a következők:

- a kapcsolódó közúti tervek elkészítése,

- az összes nagy- és kis műtárgy komplex engedélyezési terveinek elkészítése,

- forgalmi üzemi vizsgálat, valós idejű számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzése,

- 3,5 kilométer új vasúti pálya Szeged belterületén (ebből 1,8 kilométer egyvágányú), felsővezeték létesítéssel,

- az új pályaszakaszon 2 új megállóhely és 1 hurokvégállomás kialakítása,

- 2,1 kilométer meglévő villamosvonal rekonstrukciója a meglévő felsővezeték-rendszer korszerűsítésével együtt és ezen belül 1,1 kilométer kétvágányúsítása,

- 8 átépülő megállóhely a meglévő villamosvonalon.

A Napi.hu is megírta három napja, hogy megkapták a vasúthatósági engedélyt a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain járművei, így megkezdődhet az ötvenezer kilométeres futópróba, a tesztet mind az öt hibrid villamos szerelvénynek hiba nélkül kell teljesítenie. Az aktuális tervek alapján valamikor késő ősszel indulhat el az első magyar - és közép-európai - vasút-villamos rendszer utasforgalmi szakasza, ideiglenes menetrenddel.