A portál emlékeztet arra, hogy múlt héten a kormány felkérte Palkovics László tárcavezetőt, hogy dolgozza ki a helyi közösségi közlekedés állami finanszírozásának modelljét. Az állam egységesíteni kívánja a finanszírozást, amelynek révén mindenhol kizárólagos szereplő lehet a jövőben. Ez gyakorlatilag a helyi közösségi közlekedési vállalatok államosítását jelenti - olvasható az mfor.hu cikkében.

Nem olyan sok cégről van szó. Budapest mellett a Szeged, Pécs, Debrecen, Miskolc, Veszprém,Tatabánya és idén márciustól Kecskemét működtet saját vállalatot. Ezekben pedig 4 helyen van esélye az ellenzéki jelöltnek.

QP | Quality Placement

Azt eddig is tudni lehetett, hogy a kormány egyre kevesebb pénzt ad a tömegközlekedésre. Ez a BKV példáján is jól látható. Eddig azonban nem volt meg a politikai hátszél, hogy egy várost lebénító sztrájkot szervezzenek a szakszervezetek. Ha azonban ellenzéki lesz a polgármester, akkor lehet, hogy ez megváltozik, ez pedig kormányellenes hangulatot generálhat a portál szerint.

A helyi közlekedési cégek Volánbuszba olvasztását már korábban is rebesgették, de az önkormányzati vereség  tovább lökheti a kormányzati terveket. A közösségi közlekedés államosításáról már évek óta beszélnek, bár korábban a BKV átvétele tűnt a valódi célnak - állítja Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke. Aligha hihető, hogy a kormány az átvett BKV működtetésére több pénzt adna, mint eddig. A választások uán pedig semmi nem tartja vissza őket a járatritkításoktól, vonalak megszüntetésétől, amit a főpolgármesterek eddig nem mertek meglépni - tette hozzá.

A kormányhatározatban ismét előhúzott nemzeti autóbusz-stratégia sem több ámításnál - állítja az Mfor másik BKV-s közeli forrása, aki szerint

akkor lesz újra magyar buszgyártás, amikor megérik a magyar narancs.

Túl kicsi ahhoz a magyar piac, hogy eltarthasson egy céget.