Július 15-től a Volánbusz irányítása a MÁV-hoz került, ez Homolya Róbert a vasúttársaság vezetője szerint hatalmas lehetőség és felelősség, mert az egységes stratégiai irányítás több mint 55 ezer munkavállalót érint, és magában foglalja a teljes közösségi vasúti és közúti személyszállítást. A MÁV-járatokon évente 140 millióan, a Volánbusszal pedig több mint 400 millióan utaznak.

Beszélt arról is, hogy a kormányzati politikában a közösségi közlekedés gerince a vasút lett és azonosítani kell azokat a szinergiákat, amelyekkel azonnali hatékonyságnövelést tudnak elérni. A legfontosabb, hogy az utasok érezzék ennek a hatását - mondta, példaként említve az egységes menetrend kialakítását. A vasúti és a buszos menetrend egységesítése érdekében történtek lépések, azonban ez hosszabb folyamat lesz. "Az, hogy minden szinergiát megtaláljunk, és minden párhuzamot megszüntessünk, évek kérdése" - tette hozzá.

QP | Quality Placement

Homolya Róbert szerint a kiemelt feladatok között lesz:

  • az egységes jegy- és bérletértékesítési rendszer, valamint felület kialakítása;
  • a végső cél a teljes tarifaközösség létrehozása, teljesen új lesz a magyar közösségi közlekedésben az, hogy egyfajta bérlettel, illetve jeggyel valamennyi állam által finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehet majd utazni;
  • a tervek szerint kiépítik az egységes forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszert is.

A határidőkről azt mondta, hogy a teljes menetrendi integráció, illetve a párhuzamosságok megszüntetése "nem egy-két éves feladat". Ehhez az utasáramlásokat kell elemezni, rendezni, és átszállási pontokat kijelölni, hogy az utasoknak az átalakítás, a párhuzamosságok megszüntetése a legkevesebb kényelmetlenséget jelentse - összegezte Homolya Róbert.