A legnagyobb európai fapados légitársaság eredetileg február közepére ígérte az első londoni járatot, majd ez áprilisra csúszott, egy hónappal ezelőtt pedig május 4-re módosult az első gép indulási időpontja. Jelenleg úgy fest, hogy ez az ütem sem tartható, ugyanis a Ryanair az egyelőre csekély forgalmú reptéren is az ellenőrzött légtér kialakításához köti a járatnyitást, ez azonban bürokratikus buktatókkal jár. A tervet ugyanis három minisztériumnak kell jóváhagynia, a környezetvédelmi tárca pedig kihasználná alkupozícióját, és egy csomagban tárgyalna a teljes magyar légtér módosításáról. Ez azt jelenti, hogy a minisztérium a ferihegyi zajszennyezés csökkentéséhez kötné a sármelléki repülőtér légterének módosítását is. Mint korábban a NAPI Gazdaság megírta, a diszkont-légitársaság levélben értesítette a februárra vagy márciusra repülőjegyet foglalt utasokat a járatindítás csúszásáról. A légitársaság azt is felkínálta számukra, hogy foglalásukat az év során egy másik járatra átírathatják, de amennyiben ezzel nem kívánnak élni, a cég visszafizeti a jegy árát. A Ryanair egyébként kezdetben adók és illeték nélkül 999 forinttól, vagyis a járulékokkal együtt 4399 forinttól hirdette meg tarifáit. Egy később indított akció keretében viszont illetékek nélkül már 250 forintos jegyeket kínált.