Az árbevételt csökkentette, hogy az üzletek elvesztették a dohányárusítás jogát, és az általános fogyasztási hajlandóság sem növekedett számottevően a lakosság körében. Ezt azonban ellensúlyozta az egyes boltokhoz kapcsolódó trafikok hálózata, amelyek "visszaszerezték" az elvesztett vevőkör egy részét - mondta Tóth Géza, a cég vezérigazgatója a csütörtöki budapesti közgyűlésen. Szintén hozzájárult az árbevétel növekedéséhez a 2012-ben átvett 63 Match, illetve Profi üzlet, valamint az ugyanebben az évben csatlakozott két új régió, a Piliscsoport Kft. és a Polus-Coop Zrt., ezekkel az üzletlánc 111 új taggal bővült.

A közgyűlésen a tagok jóváhagyták az igazgatóság által kidolgozott középtávú stratégiát is, amely a költségcsökkentést, az informatikai, marketing és törzsvásárlói programok fejlesztését, a meglévő pozíciók erősítését, valamint a franchise-tagok között egyes tevékenységek integrációját célozza.

A jövőben szorosabb együttműködés jöhet létre a regionális szereplők között az informatika, a marketing területén, valamint tovább erősítené a Coop a törzsvásárlói programját is. Utóbbiról Tóth Géza vezérigazgató elmondta: a törzsvásárlók számát jelentősen tudta növelni a hálózat, ez a kör mára eléri a 814 ezret, a társaság azonban már rövid távon egymillióra növelné létszámukat - áll a közleményükben.

A Coop csoportnak csaknem 700 kis- és középvállalkozás a tagja. Mintegy 32 ezer dolgozójával az országban az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató.

A Coop csoport franchise láncként működik, a franchise jog tulajdonosa a Co-op Hungary Zrt. Az üzletláncnak már több mint 3000 franchise boltja van, emellett további 2000 üzletet lát el áruval, és naponta mintegy 1,5 millió vevő fordul meg egységeiben.

QP | Quality Placement