A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő Adria Port Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A megvalósíthatósági tanulmány célja, hogy egy műszakilag megvalósítható és kereskedelmi szempontból előnyös fejlesztési tervet és üzleti modellt mutasson be az ajánlatkérő számára, amely alkalmas a projekt stratégiai céljai elérésére.

A nyertessel április 26-án kötött szerződést az ajánlatkérő.

Indult még a tenderen a BDO Magyarország Pénzügyi és Ingatlan Tanácsadó Kft., a Deloitte Üzletviteli és Vezetési Tanácsadó Zrt., az Ex Ante Tanácsadó Iroda Kft., a Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft., aTSPC Technical Supervision and Planning Consulting Hungary Kft. is. Érvénytelen ajánlatot adott be az Ernst & Young Tanácsadó Kft.

A Napi.hu tavaly júliusban írt arról, hogy a magyar állam csak 2019-ben 11,2 milliárd forintnyi eurót pumpált a trieszti kikötőfejlesztést megvalósító cégbe (ez az Adria Port Zrt.), de a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatása szerint még nem sikerült megvenni az adriai tengeri terminált.

Tavaly novemberben a hvg.hu arról számol be, hogy hamarosan befejeződik a tulajdonszerzés véglegesítése, a tranzakciót lezárták. A kikötői terület és a kapcsolódó koncessziós jog adásvételére vonatkozó tranzakció lezárásra került - közölte a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) a portállal,, miután megírta, hogy a koncessziót birtokló olasz cég tulajdonjogát már átruházták a magyar projektcégre, egy felfüggesztő kitétellel.