A Miniszterelnöki Kabinetiroda két tender keretében összesen 3,9 milliárd forintért szerződött az Affiliate Network Kft.-vel és a Network 360 Kft.-vel lakossági tájékoztató kampányokkal kapcsolatos feladatok ellátására. A két cég Csetényi Csaba tulajdonában van, aki Rogán Antal szomszédja a Pasa Parkban - olvasható az atlatszo.hu-n.

A kormány május 13-én indította el az Üzenjük Brüsszelnek, hogy ők is megértsék!-kampányt, amit július 18-án cseréltek le a Tudta?-kampány üzeneteire. Mind a két kampányt az említett 3,9 milliárdos összegből finanszírozták.

Mivel az Üzenjük Brüsszelnek-kampány lezárult, az Átlátszó adatigénylést nyújtott be, hogy "a reklámra szánt közpénz hová került, illetve a hirdetések hol, hányszor és mennyiért jelentek meg".

"A kért adatigénylésnek a megismerni kívánt dokumentumokba való betekintési jog biztosításával áll módunkban eleget tenni" - válaszolta az oknyomozó portálnak a Miniszterelnöki Kabinetiroda, amely nem küldte el elektronikusan a kért adatokat. (Emiatt az Átlátszó beadvánnyal fordultunk Péterfalvi Attilához, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnökéhez.)

Az iratbetekintésre a Belügyminisztérium épületében került sor, ahová semmilyen kép- és hangrögzítőt, valamit adathordozót nem vihetett be az újságíró.

Kormányhirdetések júniusban
FelületMillió Ft
TV254,3
Rádió64,8
Sajtó81,4
Online média78,3
Közterület80,6
Forrás: atlatszo.hu

Az újságíró egy hónapnyi, a júniusi költéseket tudta kijegyzetelni több nagy méretű dossziéból, a teljesítésigazolásokból. (Az Átlátszó cikkében nem tért ki a közmédiás költésekre.)

Az adatok szerint az Andy Vajna tulajdonába került TV2-csoport csatornáin 202 millió forintért hirdetett a kormány júniusban.

Televíziós hirdetések (június, M Ft)
TV2-csoport csatornái202,0
Echo TV9,0
ATV4,0
Egyéb19,0
New Wave-csatornák (Ozone-, Lifenetwork)20,0
Forrás: atlatszo.hu

Online felületen a legtöbbet az új tulajdonoshoz (a Szemerey Tamáshoz közel álló Száraz István New Wave Mediájához) került Origónál költött a kormány.

Online hirdetések (június, M Ft)
Pesti Srácok4,1
Magyar idők2,1
Lokal.hu8,6
Ripost2,8
Origo30,4
888.hu10,9
Facebook7,3
Egyéb12,0
Forrás: atlatszo.hu

Júniusban kint volt még 355 óriásplakát és 154 citylight plakát 80 millió forint értékben, amely a JCDecaux francia céghez került.

QP | Quality Placement