Az élelmiszerlánc közleményében emlékeztet, hogy a Tesco 2019-ben vállalta, hogy sajátmárkás termékeinek csomagolását Közép-Európában 2025-ig teljesen újrahasznosíthatóvá teszi.

A háztartási cikkek új csomagolásának bevezetésével a vállalat most először egy teljes termékkategória esetében valósítja meg célkitűzését. Változatlan ár mellett a vásárlók közel 200 különböző, újrahasznosítható csomagolású háztartási termék közül válogathatnak majd a mosószerektől a tisztítószerekig, melyeket az áruházlánc folyamatosan vezet be kínálatába. A megújult csomagolást az újrahasznosíthatóságot jelölő zöld-fehér színű embléma teszi könnyen felismerhetővé - olvasható a Tesco közleményében.

A termékek csomagolását a Tesco a lakossági hulladék újrahasznosítási szabályainak figyelembevételével fejlesztette ki, ami azt jelenti, hogy a vásárlók a háztartási cikkeket használat után a lakóhelyükön található megfelelő szelektív hulladékgyűjtőbe tudják kidobni, így azok biztosan újrahasznosításra kerülnek.

A Tesco hosszú távú célja, hogy minden sajátmárkás termékének csomagolását bevonja a körforgásos rendszerbe, és új csomagolásban hasznosítsa újra. Minél több termék csomagolása kerül a szelektív gyűjtőkbe, annál több jut vissza a szállítókhoz alapanyagként, és tér vissza az áruházak polcaira más termékek csomagolásaként. A most bevezetett háztartási termékek egy részének nemcsak a csomagolása újrahasznosítható, de már eleve újrahasznosított anyagból (rPET) készül - közölte az áruházlánc.

Az áruházlánc a közleményében arra is emlékeztet, hogy február közepétől például környezetbarát, megújuló alapanyagokból, például bambuszból készülő takarítóeszközök, illetve újrahasznosított műanyagból készülő és 100 százalékban újrahasznosítható tároló dobozok is elérhetők az áruházakban. A kínálatban összesen 29 eszköz, például seprűk, lapátok, kefék, illetve szennyestartók és különböző méretű kosarak várnak a környezettudatos vásárlókra.

Az ökotudatos szemlélet az áruházlánc F&F ruházati kollekciójában is megjelenik: a márka új vállfák gyártása helyett újrahasználja a forgalomban lévőket, és csak az elmúlt évben 52 millió műanyagpalackot használt fel, többek között karácsonyi pulóverek és fürdőnadrágok készítéséhez. Az F&F ezért nemrég bevezette „Made Mindfully” kollekcióját, amelynek darabjai környezetbarát módon készülnek, azaz előállításuk kevesebb környezeti terheléssel jár, mint a hagyományos termékeké. A kínálatban megtalálhatók többek között több mint 50 százalékban fenntartható forrásból származó anyagot tartalmazó női ruhaneműk, 100 százalékban organikus pamutból készült gyerekruhák és organikus pamutból készült farmerek, amelyek előállításánál 80 millió liter vizet takarítottak meg. Jelenleg az F&F ruházati termékek több mint felénél használnak megbízható forrásból származó anyagot, a cél pedig, hogy az arány 2030-ra elérje a 100 százalékot - derül ki a közleményből.