A nyilvánosságra hozott tervezett átalakítások között a Városligeten belüli tömegközlekedés megoldására elektromosbusz-járat indítása, biciklisávok létrehozása, az eddigi négy mellé hat további Bubi-állomás telepítése is szerepel. Emellett újratervezhetik a P+R funkciókat a kapacitásbővítés jegyében - olvasható a vg.hu-n.

Mindezek mellett a közösségi vonalakon is a kapacitás bővítése várható, s az új intézményekhez igazítottan alakíthatják át a megállókat. Új buszsávokkal, forgalomtechnikai megoldásokkal biztosítanák a közösségi közlekedés elsőbbségét. A Liget Zrt. tájékoztatása szerint mindezek mellett felújítják és bővítik a kisföldalattit, csökkentik a követési időt és hosszabb szerelvényeket állítanak forgalomba, továbbá egy új megállót építenek a Hungária körúton, amely az 1-es villamossal való kapcsolatot segíti. További részleteket azonban nem árultak el.

Hol lehet majd a megálló?

A Városligetet a belváros irányából egy kötött pályás járművel, az 1-es metróval, azaz a kisföldalattival lehet megközelíteni. A vonal infrastrukturális és járműműszaki állapota nagyon rossz.

A rekonstrukció során új állomás létesítése is tervben van a Hungária körútnál, ennek köszönhetően a múzeumokat könnyebben megközelíthetik majd a látogatók - mondta Bíró Endre, a Budapesti Metróért Egyesület (Bume) elnöke. A biztosítóberendezések cseréjével azonban legfeljebb 10-20 százalékos kapacitásbővítés érhető el, de ezt a többletet szinte teljes egészében felemészti majd az új megálló kiszolgálása. Úgy vélekedett, hogy egy teljes átalakítás során érdemes lenne megfontolni a vonal meghosszabbítását a Csáktornya parkig.

(Forrás: Shutterstock)