Az eredeti tervek szerint 5,5 százalékos THM-el hirdették meg a konstrukciót, ám a 29 ezer forintos szerződéskötési díj, a hitelkeret 1 százalékát kitevő folyósítási díj, a 0,65 százalékos kezelési költség és a 0,5 százalékos kezességvállalási díj összesen már 10,4 százalékos THM-et eredményez - panaszkodott a lapnak Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára.

A hitelt az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-nél regisztráló kkv-k vehetik fel az általuk üzemeltetett, útdíjfizetésre kötelezett gépjárművekre, maximum egymillió forint értékben. Az elgondolás alapból jó volt, ám ekkora költségek mellett kérdéses, hogy beszélhetünk-e kedvezményes hitelkonstrukcióról és a versenyképesség javításáról - mondta a Világgazdaságnak Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára.

Az ügyben megszólalt Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének (Fuvosz) részéről, aki arra panaszkodott, hogy amíg külföldön a teherautók mozgását regisztráló fedélzeti egységet a szolgáltató biztosítja, addig itthon ezt a vállalkozásoknak kell megfinanszírozniuk. A fuvarozói érdekszövetségek ezen kívül azt is nehezményezték, hogy a hitelkérelmek befogadását végző KAVOSZ túl sok adatot kér be, így például olyanokra is kíváncsiak, hogy milyen mobil előfizetése van a cégnek, vagy hogy milyen a tulajdonosok iskolai végzettsége.