Ezzel a Centrum, a Murányi, a Skála és a Keravill után újabb bolthálózat adta fel a harcot ezen a piacon.

A magyar tulajdonú Herta fokozatosan, 4-5 év alatt építette le kiskereskedelmi egységeit, amelyekkel Budapesten, főként bevásárlóközpontokban (Pólus Center, Campona, Lurdy Ház) találkozhattak a vevők. Az utolsót, az Eurocenterben zárta be.

A Herta 1993-ban szállt be a kiskereskedelembe, kezdettől fogva az akkoriban sorra nyíló bevásárlóközpontok közönségét célozva meg. A cég árbevétele a fénykorban nettó 10,5 milliárd forint körül tetőzött. A hipermarketek megjelenésével azonban gyökeresen megváltozott a helyzet, különösen miután két nehézsúlyú szereplő, a Media Markt és az Electro World is belépett a magyar piacra. A háztartási gépek és szórakoztatóelektronikai termékek ára zuhanni kezdett, az árversenyt inkább a tőkeerős multicégek bírták.

A Herta fő tevékenységére, a műszaki cikkek nagykereskedelmére koncentrál a jövőben - idézte a Népszabadság Korpás Béla ügyvezető igazgatót

.