Újabb javaslat született a BKV gazdasági problémájának rendezésére, mégpedig olyan, amelybe "beszállna " a főváros is, és mindeközben az utasok sem látnák kárát a "beavatkozásnak", hiszen nem ritkítanának a járatok számát, és jegyáremelés sem várható - legalábbis ez derül ki a január 25-i fővárosi közgyűlési előterjesztésből. ( Ez a lehetőség korábban is csak legvégső megoldásként merült volna fel - a szerk.).

Arról is döntés születhet szerdán, hogy a főváros 9 milliárdos tulajdonosi kölcsönt biztosít a cégnek április 30-i visszafizetési határidővel, valamint további 6 milliárdos közszolgáltatási ellentételezést fizetnek a BKV-nak.

Tulajdonképpen ezt támasztja alá a Budapesti Közlekedési Központ lapunknak adott válasz is, eszerint a BKV működése 2012-ben 139 milliárd forintba kerül, jelenleg ebből 50 milliárd forint jegyárbevételre és 16 milliárd forint árkiegészítésre van fedezet, továbbá, ha a Fővárosi Közgyűlés a korábbra tervezett Közgyűlés döntéseit január végi ülésén meghozza, további 6 milliárd forintot a Főváros biztosít.

Így is azonban a működési költségek mintegy fele jelenleg fedezetlen, tehát ha ebben nem történik változás, a BKV előbb-utóbb fizetésképtelenné válhat és ha ez bekövetkezik, nem tudja gázolaj és áramszámláit, béreit fizetni a cég, tehát leáll a közlekedés. A BKK abban bízik, hogy hogy a kormány és a Főváros között mihamarabb megállapodás születik és ez elkerülhető lesz, a fizetésképtelenség beálltának leghamarabbi elvi időpontja 2012. január 27, amikor a BKV 9 milliárd forintos MKB-hitele lejár. Ha ezt a BKV vissza tudja fizetni - a Főváros által várhatóan odaadott tagi hitelből - akkor a fizetésképtelenség bekövetkeztének elvi legkorábbi határideje körülbelül február végére tolódik ki.

QP | Quality Placement