Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Egy évet is várni kell, ha valaki most szeretne új autót vásárolni, készletről elvihető autókat levadászni pedig komoly utánajárást igényel. A szállítási idők egyelőre nem csökkennek, az új autók ára átlagosan 20–40 százalékkal emelkedett az elmúlt egy évben - mondta az Mfornak Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) elnöke.

A szalonokban a legtöbb helyen csak bemutató autót tartanak, készlet nincs, a legtöbb gyár 5-10 százalék befizetését követően csak ügyfélrendelésre gyárt.  A fennakadás jóformán valamennyi autógyártót – távol-keletieket és európaiakat – egyformán érint, ami jelentős hatással van a használtautó-piacra is.

Eljött a nepperek aranykora

A fővárosban az Albertirsai köz és a Fehér út mentén található nagyobb használtautó-kereskedések vezetői és munkatársai a portál kérdésére elmondták, hogy a megnövekedett várakozási idő miatt kialakult az a gyakorlat, hogy a használt autókkal foglalkozó kereskedők maguk rendelik meg az autót, majd azt később várakozási idő nélkül jelentős felárral értékesítik a vevőknek.

Az árakat a kereskedők szerint az is tovább emeli, hogy a nyugati piacokon is kevesebb a használt autó, mivel a várakozási idő miatt nem tudják lecserélni autóikat az emberek. Így szűkülő kínálat találkozik a növekvő kereslettel, ami az új autók piacán tapasztalthoz hasonló mértékű, 30-40 százalék körüli áremelkedést eredményezett az elmúlt egy évben.

A legtöbb kereskedő suzerint az emelkedő árak és a romló reálkeresetek azt eredményezik, hogy itthon az új autókkal szemben növekszik a használt, azon belül is az idősebb, az emberek számára megfizethetőbb autók eladásának aránya.