Az M0-s északi szektor 11-es számú főút és a 10-es számú főút közötti szakasza 8 kilométer hosszú, 2x2 forgalmi sávos autóút lesz. A 8 kilométeren belül az autóút egy 2 kilométer és egy 3,2 kilométer hosszú alagútban fut majd - olvasható az uniós közbeszerzési közlönyben.

A kiinduló pontnál átépül a Budakalászi különszintű csomópont, Ürömnél különszintű forgalmi csomópont készül, majd az autóút végén az M0-s a távlati M10 Budapest-Kesztölc szakasz Üröm-Solymár között tervezett szakaszához csatlakozik, külön szintben. Az utóbbi része egy 4 kilométer hosszú, 2x1 forgalmi sávos út is.

A felhívás kitér arra is, hogy Pilisborosjenőn az M0-s nyomvonalában és környezetében megkezdődött a családi házas és egyéb - ipari/gazdasági - beépítés. Az alagút szükség szerinti új nyomvonalának és új hossz-szelvényének készítése során ezen új beépítésekre figyelemmel kell lenni, javaslatot kell tenni és meg kell tervezni a különleges - elsősorban a rezgés elleni - védelmeket - olvasható a közlönyben.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben közúti infrastruktúra fejlesztéshez kapcsolódó tervezési feladatokból legalább nettó 1,5 milliárd forint árbevétele származott.

Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség is.

A Napi.hu tavaly október végén írt arról, hogy miután csak egy érvénytelen ajánlat érkezett, így eredménytelen lett az M0-s autóút északi szektorának tervezésére kiírt közbeszerzés. Ez tovább késlelteti a szakasz megépítését.

Hétfőn pedig - a Magyar Építők cikke alapján - arról írtunk, hogy a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakaszán több mint 5,2 km hosszú alagút épül, a beruházás kivitelezője várhatón 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni.