Egy magyar gyártmányú intercity prototípusának a megtervezésével indulna újra a MÁV-Gépészet Zrt. kezdeményezésével a hazai vasútijármű-gyártás. Az elgondolásról készülő tanulmány hamarosan a döntéshozók elé kerül. A tevékenység az országban működő vasútijármű-ipari cégek által előállított alkatrész- és berendezésgyártáson, illetve szerelési kapacitáson alapulna. Zaránd György, a MÁV-Gépészet vezérigazgatója számos hazai, nemzetközi szinten is elismert és minősített vasútijármű-ipari beszállító céggel tárgyalt ez ügyben - írja a lap.
Az elképzelés jól illeszkedik a vasút szerepét előtérbe helyező kormányzati törekvéshez is, amely szerint a közösségi közlekedésnek fontosabbá kell válni az egyéninél az elővárosi, az agglomerációs, a távolsági és a kistérségi szegmensben is. Nem tudni, hogy a politikai támogatás mellett mennyi pénz jutna a hazai vonatgyártás segítésére, hiszen a konvergenciaprogram szerint a MÁV állami támogatása az idei 173 milliárdról jövőre 45, a következő két évben pedig 60-60 milliárddal csökken. A járműpark fejlesztése azonban elkerülhetetlen. A MÁV eszközeinek kétharmada húsz évnél idősebb - és nem ártana az egységesítés sem: a társaság 37-féle mozdonyt és 78-féle személykocsit használ.
Kapcsolódó
Legolvasottabb

Óriási boom a magyar benzinkutakon

Legatyásodtak a magyarok, ezt látják a magyar boltláncok

Buksza: megindultak a külföldiek a magyar boltokba

Odacsap a magyar Tesco az áremeléseknek

Riasztó hír érkezett Szerbiából

A világ leggyengébb valutája lett a forint, nem enyhül a nyomás

Páratlan tempóban gyengül a forint, a 417-es szint közeléből fordult az árfolyam
