Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Balogh Samu bejegyzésében Pokorni Zoltánnak a Magyar Nemzet hétfői számában megjelent nyilatkozatára reagálva arról írt, hogy a kormány egyetlen fővárosi önkormányzati közlekedési projektet sem tartott támogatásra méltónak a helyreállítási (RRF) és a közlekedési (IKOP Plusz) forrásigények összeállításakor.

Kifejtette: ez azt jelenti, hogy olyan fontos fejlesztések, mint például a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítása, a 47/49-es villamosok összekötése a 14-es villamossal a Bajcsy-Zsilinszky úton keresztül, vagy a 3-as villamos déli meghosszabbítása Pesterzsébeten keresztül Csepelre "nem kap egy fillér támogatást sem a kormány döntései alapján".

Nincs ez másképpen a fogaskerekű esetében sem: hiába készültek el a tervek korábban a felújításra és a vonal meghosszabbítására, uniós források nélkül a felújítás nem indulhat el - idézi az MTI Balogh Samut. Szerinte a "helyzet ismert a főváros, a kerület és a kormány előtt is".

A főváros a tervek aktualizálásával mindent megtesz azért, hogy a szükséges kormányzati döntések meghozatala után minél hamarabb elkezdődhessen a beruházás - zárta bejegyzését a főpolgármester kabinetfőnöke.

Pokorni Zoltán a Magyar Nemzetnek adott nyilatkozatában arról beszélt: a fogaskerekű felújításának terveit még Tarlós István főpolgármester idejében készítették el, de azok határideje lejárt idén februárban. A 2017-ben indított projekt végleges építési engedélye öt évig hatályos. A Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) egy kérelem benyújtásával lehetősége lett volna a meglévő engedélyt a lejárta előtt három évvel meghosszabbítani, de ezt a lehetőséget elmulasztották. Pokorni Zoltán a lapnak megjegyezte, hogy erre időben felhívták Karácsony Gergely és a BKK figyelmét.