A BKV idei üzleti tervében 3,8 milliárd forint üzemi nyereséget tervez, igaz, a vállalat negatív pénzügyi mérlege miatt miatt a nettó eredmény már 3,7 milliárd forint mínusz lesz. A Népszava birtokába jutott dokumentum szerint mindez feltelezi, hogy aláírják a kormány és főváros összesen 27,5 milliárdos egyszeri támogatásáról szóló szerződést. Hasonló, 10 milliárd forintos mentőövet kapott a vállalat 2008 végén, amikor ennek hatására a vállalat előző évi 14,3 milliárd forintos üzemi vesztesége 78 milliós nyereségbe fordult. A cégvezetés reményei szerint a javuló gazdálkodás és az egyszeri támogatás eredményeként csak kissé, az év eleji 79,3 milliárd forintról 80,2 milliárdra nő a BKV adósságállománya. A vállalat 50 fővel növeli az ellenőrök számát, egyéb területein viszont 100 ember elbocsátását tervezi. A 4,1 százalékos februári tarifaemelés ellenére csak egy százalékkal nőnek a viteldíjbevételek, mivel az utazók jelentős része rendületlenül bliccel. A BKV 25 százalékkal olcsóbban veszi a villamos energiát, mint tavaly, de a gázolajért többet fizet. A 4-es metró építésének folytatását, a 2-es metró új kocsijainak beszerzését és az 1-es, illetve a 3-as villamos vonalának meghosszabbítását a főváros finanszírozza. Idén erre 100 milliárd forintot szánnak. A régi buszok cseréjét csak 2011-ben tudják megkezdeni, ugyanakkor idén is vállalkozásba adnak néhány járatot, amelyeken új járművek is megjelenhetnek. Tegnap a Fidesz bejelentette, hogy három olyan újabb tanulmányt talált a vállalat szerződéseit átvizsgáló bizottság, amelyek gyanúsnak minősíthetők. Az ezeket megkötő cégek cáfolják, hogy értékén felül fizettek volna nekik munkájukért.
QP | Quality Placement