Még 2015 februárjában készült el az első Budapestre szállított CAF típusú villamos a spanyol Zaragozában és még abban az évben forgalomba is állt. Ennek ellenére - az Index és olvasói szerint - az összes CAF ablaksáv fölötti lemeze rohad.

A lap az ügyben megkereste a BKV-t, ahonnan arról tájékoztatták, hogy a hibajelenséget ismerik, a villamosok ablakai és ajtajai fölött, "a járművek burkoló lemezeinek szélein korróziós elváltozások" jelentek meg. Azonnal jelezték a hibát - a járművek tulajdonosán (BKK) keresztül - a CAF, a járművek gyártója felé. A CAF tudomásul vette a hibabejelentést, egyúttal jelezte, hogy vizsgálja a jelenség okait, és "a probléma - garancia körében történő - teljes körű felszámolásán dolgozik".

Budapesten jelenleg 35 darab rövidebb és 12 darab hosszabb CAF gyártmányú villamos közlekedik. A beszerzéskor opciót hagytak 77 újabb szerelvény beszerzésére. Tavaly év végén már sajtóértesülések arról szóltak, hogy 26 újabb ilyen jármű érkezhet Budapestre.

A fotó forrása: Shutterstock.