A Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke úgy tapasztalja, az édességek piacára kevéssé hatott a krízis, Sánta Sándor bízik benne, hogy megközelítőleg annyi csokit és szaloncukrot vesznek idén a vásárlók, mint tavaly - olvasható a Népszabadság mai számában. Tavaly 943 tonnányi csokoládéfigurát vásároltunk Mikulás idején, de még egy évvel korábban is 821 tonnányi édesség került a kosarakba. A termékekre 2008-ban közel 2,7 milliárd forintot költöttünk: ebből 1,8 milliárd forintot a gyerekek cipőibe, csizmáiba kerülő csokoládéfigurákra adtunk ki, mintegy 500 millió forintért ajándékcsomagokat, adventi naptárakat, további 370 millió forintért pedig klasszikus Mikulás-csomagokat vettünk - írja a lap. Sánta Sándor szerint a magyar fogyasztóknál a 2007-es szezon jelentette a fordulópontot, attól kezdve mind értékben, mind pedig mennyiségben a magas kakaótartalmú, valódi csokoládéból készült figurás édességekből fogy több, míg az alacsony tápértékű, bevonómasszából készült termékek fogyasztása csökken. Hasonlóan pozitív tendencia figyelhető meg a hungarikumnak számító szaloncukor esetében is, ahol a fogyasztók elsősorban az ismert gyártók márkás, minőségi, kedvező ár-érték arányt nyújtó termékeit vásárolják. Ebből háztartásonként mintegy 1,7 kilogramm, összesen pedig több mint 6 milliárd forint feletti értékben 5 és fél ezer tonna kerül a karácsonyfákra.