A nyílt tenderfelhívást a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.
A majdani nyertesnek előbb el kell bontania három és fél kilométernyi vágányt, majd megépíteni mintegy három kilométernyi újat. Emellett a feladat része a biztosítóberendezés, a műtárgyak, a villamos felsővezeték megépítése, továbbá a zajvédelmi munkák elvégzése, a szükséges kiviteli tervek készítésével együtt.
Kapcsolódó
A nyertesnek két éve lesz a harmadik vágány, továbbá minden egyéb kiegészítő munka elvégzésére.
Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben vasút építésből és/vagy vasút átépítésből származott árbevétele legalább nettó 4 milliárd forintot tett ki.
Az ajánlattételi határidő szeptember 20. Az értékelésnél az ár 70, a minőség pedig 30 súlyszámmal szerepel. A becsült ellenértéket (mint általában) most sem közölte a NIF.
A vasútvonalak térképére pillantva a szóban forgó harmadik vágány a Gödöllő-Hatvan-Miskolc vonalnak a fővárosi szakaszát teszi átjárhatóbbá, de kismértékben (rövid szakaszon) javítja a Cegléd-szolnoki és a Ferencváros-kelenföldi vonal felől érkező vonatok közlekedését is. (A Kelenföldi pályaudvar és Ferencváros között is lesz majd harmadik vágány a déli összekötő vasúti híd szélesítésével. A repülőtér vasúti megközelítésére pedig felmerült a Nyugati és a Keleti pályaudvarról induló harmadik vágány is.)
Legolvasottabb

Özönlenek az ukrán határhoz az orosz katonák, a lakosságot is evakuálják?

Figyelmeztetést kaptak a kínai vakcinával oltottak: "védekezzen úgy, mintha nem lenne beoltva"

Vakcinák: Kína megrendítő beismerést tett a hatékonyságról

Kitört a vírus negyedik hulláma, vörös riasztás Iránban

Meddig véd a Pfizer-vakcina?

Kétmillió magyar nem oltatná magát, kiderült, hogy kik

Elkezdődött a lassú pusztulás, visszasírják még az EU-t

Aldi vs. Lidl vs. Penny: összecsaptak a boltláncok, ez lett az eredmény
