A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A mérnöki feladatok a következők:

  • műszaki ellenőri feladatok ellátása,
  • a vállalkozó által készített tervek felülvizsgálata és javaslattétel jóváhagyásra,
  • a vállalkozói követelések véleményezése,
  • a fizikai és pénzügyi előrehaladás nyomon követése, a vállalkozói ütemtervek felülvizsgálata és jóváhagyása,
  • rendszeres jelentések készítése az ajánlatkérő számára,
  • a projekt során felmerülő - esetlegesen egyedi - műszaki megoldások műszaki-megvalósíthatósági szempontú véleményezése.

A nyertesekkel augusztus 31-én kötött szerződést a NIF.

Indult még a közbeszerzésen a Főber Nemzetközi Ingatlanfejlesztő és Mérnöki Zrt., továbbá konzorciumban a Vasút-Híd-Út Kft., a Transinvest-Budapest Kft. és az ÉMI Nonprofit Kft.

A Napi.hu tavaly szeptemberben írt - a G7 cikke alapján - arról, hogy a közlekedési szakemberek is túlzónak tartják a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítésére kiírt közbeszerzés nettó 338 milliárd forintos nyertes árajánlatát, amit a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Zrt. vezette konzorcium tett. A nyilatkozó szakértők 30-50 milliárd forint körülire teszik a munka értékét.