Homolya Róbert az InfoRádió Aréna című műsorában arról beszélt, hogy a társaságnál már létrehoztak egy haváriaközpontot, 5 perccel nagyobb késésnél már innen igyekeznek tájékoztatni az utasokat. A MÁV vezetője egyébként jogosnak nevezte az információszolgáltatást érő kritikákat. Szerinte új utastájékoztatási szemléletre van szükség.

Homolya egyébként az InfoRádióban az utóbbi napok vonatkéséseit, járatkimaradásait a szerelvények 30-40 éves átlagéletkorával indokolta. Ahhoz, hogy a MÁV versenyképes legyen, invesztálni kell pályafelújításba, a vasúti kocsik, szerelvények korszerűsítésébe, ezek révén a menetrend fenntarthatóságába - emelte ki.

QP | Quality Placement

Az utasszám-növekedéshez versenyképesebb vasúti szolgáltatásra is van szükség, amelyet Homolya szerint egyebek mellett pontosabb menetrenddel, több P+R parkoló létesítésével, a jegyvásárlási szolgáltatások korszerűsítésével kívánja elérni a MÁV Zrt.

Az elnök-vezérigazgató ugyanakkor hangsúlyozta: nincs szó létszámleépítésről a vasúttársaságnál, sőt, nagyjából ezer fős a létszámhiány a cégnél. Azonban azt is megjegyezte: a betöltetlen álláshelyek száma tavalyhoz képest csökkent. Homolya szerint automatizálással bizonyos területeken - például forgalomirányítás - lehet munkahelyeket kiváltani, de azt is elismerte, hogy öregszik a vasutas-társadalom, sokan mennek nyugdíjba.